A true love story - chapter 12 - HAWAII

På morgonen knackar någon hastigt på dörren, varken jag eller Justin orkade gå upp och öppna. Tillslut vart det så irriterande och jag sprang upp och öppnade dörren. In kom Pattie och ställde sig framför sängen där Justin nu låg.

- Vad är det mamma? Vad är det som har hänt?

Jag ser hur Pattie tar fram en tidning bakom ryggen.

- Vad är det här Justin? Sa Pattie och höll upp tidningens omslag.



Först när jag såg artikeln så tappade jag hakan, Jasmine och Justin? Sen ser jag att det är min prickiga bikini och det här var alltså en av bilderna som paparazzisarna hade tagit igår kväll. Det var inte Jasmin, utan det var jag.. Det här var bara framsidan. Han hade två hela sidor som handlade bara om hans kärleksliv och det var inte en god syn.

Justin Bieber otrogen mot sin flickvän med turné kompisen Jasmine.
Justin och en tjej vid namn Sanna har träffats senaste tiden och umgåtts mycket.
Man trodde att dom var tillsammans tills man såg denna bild på Jasmine och Justin i
Hawaii igår natt. Vad ska hans fans säga nu om att han håller på med andra bakom ryggen på Sanna?
Kommer dom gilla att det är över mellan Sanna och Justin och att han gått till Jasmine istället?


Vilken bullshit. Jag läste artikeln först och sedan Justin, hans min var obeskrivlig.

- Det här kommer att förstöra mitt rykte helt! Det är inte Jasmine på bilden, det är du Sanna!
- Pressen kommer inte att tro er, Seventeen är en av världen's största teenage-magazines och det är inte bara i USA som denna nyhet har kommit ut, det är hela världen om! Sa Pattie och gav Justin en oroande blick.
- Men det måste finnas någonting vi kan göra? Jasmine kan säga att det inte är hon på bilden och jag kan gå ut med att säga att det var jag på bilden för det är ju jag?

Det blev tyst och senare kommer Jasmine inrusandes i hotellrummet.

- VAD FAN ÄR DET HÄR FÖR NÅGOT!? Det är inte jag, det är du Sanna på bilden! Sa Jasmine rasande

Hon verkade inte tycka om bilden, tror det beror på artikeln som om att hon vore i andra hand eller något.

- Jag vet.. Jag kan inget göra, vi får helt enkelt säga till pressen att det var jag på bilden och inte du. Sa jag till Jasmine.
- Artikeln är inte det enda hemska som hänt.. Jag har fått hotande samtal om att jag förstört eran relation och att jag ska lämna Justin ifred! Ni har förstört min karriär totalt.. jag kommer få så mycket skit av alla BELIBERS eller vad dom nu heter! Sa Jasmine irriterande.

Hon hade rätt.. hon var faktiskt lite i knipa nu.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

När jag läst artikeln så gick jag in på twitter direkt och skrev ett inlägg.
" Don't believe the rumors because its all a lie "

Det var sant det jag skrev. Jag fick massor av tweets på bara några sekunder att fansen trodde mig och jag bad även dom att senare sluta tracka Jasmine vilket jag hoppas att dom slutar göra. Jag har inte sagt att Sanna och jag är tillsammans men till konserten ikväll har jag förberett en överraskning till henne.

SANNAS PERSPEKTIV:
Ikväll skulle det vara första konserten här i Hawaii och vi har bara varit här i 3 dagar snart. Och vi ska vara här i runt 5 veckor? vilket är sjukt lång tid! Idag har man mött på hundratals galna fans och frågat om mitt och justin's förhållande. Själv vet jag inte vad jag ska svara för vi är varken tillsammans eller .. bara vänner? Lite komplicerat nu, bara pågrund av den där förbannade artikeln! Hoppas allt ordnar sig för Jasmine, trodde jag aldrig skulle säga det men det är synd att hon får all skit för en bild där det inte ens är hon.

Timmarna gick och vi var nu redan påväg till arenan, eller rättare sagt jag och min mamma var. Justin och resten av teamet var där och förberedde sig, jag orkade inte följa med. Just nu sitter jag och mamma i bilen påväg till arenan.

- Hur är det mellan dig och Justin? Frågade mamma med ett leende på läpparna.
- Mamma...
- Förlåt att jag frågar gumman, men som alla andra mammor är man alltid lite nyfiken!
- Det går väl.. bra. Det har varit lite stelt mellan oss efter artikeln men det löser sig nog.
- Då var vi framme! Sa Chauffören och avbröt mitt och mammas samtal.

När vi kom ut blev vi stormade av paparazzi's och galna fans. Det var CRAZY! Som tur hade Kenny kommit ut och mött upp oss för han visste att alla där ute skulle vara galna, utan honom skulle vi ärligt talat blivit krossade.

Vi går in till backstage och jag ser Justin stå lite längre bort och värmer upp sin röst lite för sig själv. Jag går sakta fram till honom för att skrämma honom och jag hoppas att han inte märker mig.. när jag väl närmar mig så möts våra blickar och han gav mig sitt leende och blir alltid lika knäsvag som första gången.

- Hej sötnos! Äntligen är du här. Har väntat på att du ska komma. Var de galet utanför eller? Frågade Justin
- Hello gorgeous. Japp, äntligen är jag här, vet att du saknat mig, haha! Ja du, GALET är ganska litet ord för det som var utanför.
- Okej, tur att ni klarade er in utan problem, haha!

Jag gick fram till honom för att ge honom en liten puss vilket ledde till en kyss. Tillslut stod vi där, i backstage och kysstes som galningar. Vi var inte oroliga över att någon skulle komma, och ifall någon skulle komma så skulle vi inte bry oss.

- Justin.. en fråga bara?
- Vad som helst. Vad är de?
- Du.. vi har varit mycket med varandra senaste tiden och jag undrar vart vi ... har våran relation just nu?

Precis när Justin skulle svara så blev han tvungen att rusa för att konserten skulle starta när som helst.

- Vi pratar snart? Förresten har jag förberett en överraskning till dig! Sa Justin och gav mig en puss på kinden.

Konserten hade kommit halvvägs och nu var det dags för overboard, vilket jag inte gillade. Jag vet att när Jessica och Justin kramas på scenen så blandas inga känslor in, men nu när Jessica inte är här och Jasmine sjunger med honom så vet jag att känslor blandas in, iallafall för hennes del. När låten närmade sig slutet höll dom om varandra sådär som dom brukar göra när låten är slut.. Jag vart mer svartsjuk än vad jag förväntade att jag skulle bli.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jasmine gjorde bra ifrån sig på scenen, blev tvungen att berömma henne för det kan ha varit hennes bästa framträdande jag sett henne göra! Jag gick runt i backstage och letade efter henne och fann henne stå vid vattenflask-maskinen.

- Du var jätte bra där uppe, you go girl ;) Sa jag och gav henne en kram

Jag märkte att Jasmine höll kvar kramen och sedan kände jag hennes läppar mot min ena kind.

- Tack så mycket! Du var alltid lika bra som alltid. Svarade Jasmine och gick därifrån med ett stort leende.

Jag vänder mig om för att leta upp Sanna och då står hon där.. och sett min och Jasmine's lilla pratstund, vilket inte betydde någonting. Jag visste inte att Jasmine skulle ge mig en puss på kinden och det var egentligen bara ett tack?

SANNA'S PERSPEKTIV:
Jag kunde inte tro det.. ännu en gång när detta händer! Varför? Denna gången tror jag inte att det var ett missförstånd för jag såg mycket väl att Justin inte avbröt de hela utan lät henne stå där och pussa honom på kinden även fast det bara varade i 4 sekunder om inte mindre.

- Vad håller du på med? Ska du såra mig igen med ett "MISSFÖRSTÅND"?
- Det är inte vad du tror Sanna.. du överreagerar. Jag sa till henne att hon gjorde ett bra framträdande och hon pussade mig på kinden? Det var inte något jag kunde förutse och om jag skulle kunna avbryta det så skulle jag, men det var bara en puss? det var liksom ett tack..
- Whatever.. Jag åker tillbaka till hotellet. Har inte sån stor lust att vara kvar här.
- Gå inte! Överraskningen då? Jag har ju förberett något? Sa Justin och gav mig sin "hundögon-blick"
- Jag vet inte, känner inte för det ikväll.. Förlåt. Syns på hotellet.

Jag ljög om att jag skulle hem, för det skulle jag inte. Jag skulle stå i publiken och kolla på honom. Men att jag var lite sur och att jag inte hade lust för överraskningen däremot var sant. Jag går ut i publiken och står där som ett vanligt fan, tur att det är mörkt så att ingen känner igen mig. Nu var det dags för One Less Lonely Girl, undra vilken lyckligt lottad tjej det är denna gång som får komma upp på scenen.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Även fast Sanna inte var här kunde jag ändå göra hennes överraskning och hoppas på att hon fortfarande skulle höra mig. Det var som sagt One Less Lonely Girl framträdandet och det var meningen att jag skulle ta ut Sanna på scen, men nu när hon inte är här får jag istället bara .. prata ut och strunta i framträdandet för jag tänker inte göra det utan Sanna där.



- Som ni fans vet så har jag senaste tiden träffat en tjej och hon heter Sanna. Hon är helt klart den underbaraste tjejen jag någonsin träffat och hon gör mig faktiskt lycklig, vilket det var ett tag sen jag var pågrund av allt som hänt. Men ni fans, gör mig alltid lika lycklig varje dag.

Fansen skriker och tjejerna längst fram gråter som galningar, vilket jag inte förstår varför. Dom gråter över mig? haha!

- Jag ville bara berätta att jag gillar henne verkligen och ni borde respektera det. Som många av er här ute i publiken vet jag skulle vilja se er själva i hennes sits. En dag kanske det händer men nu är det Sanna som jag verkligen älskar och jag hoppas att ni respekterar henne för då gör ni inte bara henne glad, utan även mig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forsättning följer ;) Vad tycks än sålänge??


Kommentarer
Postat av: Astrid

Den är jättebra Ronya :D



Älskar alla kapitel ! :D

2010-11-14 @ 01:37:49
Postat av: jaqueline

den är skitbra, jag dör typ.. Fortsääätt skriv!

2010-11-14 @ 01:38:27
URL: http://nobigdealbitch.blogg.se/
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

DET ÄR SKITBRA!!!

DEN BÄSTA NOVELLEN JAG NÅGONSIN HAR LÄÄST!!!!!!!!!

FORTSÄTT SKRIVA MEEEEER!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D

YOU ROCK GIRLS!!!

2010-11-14 @ 12:14:23
URL: http://ebbaaasworld.blogg.se/
Postat av: Sofia<3

Jag äääälskar den här novellen!!! Sluta aldrig skriva! ;) Började läsa idag och jag kan inte släppa den!!<3

2010-12-07 @ 20:33:58
Postat av: Bläääända :)

Jätte långt,och jätte bra kapitel :)!!,fast jag diggar faktiskt inte Jasmine! ;'O

2011-03-24 @ 17:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0