A true love story - chapter 4

ÄGG OCH BACON! Vilken ängel han är. Jag fick i mig maten ganska fort och satte på TV:n. Jag låg och kollade ett tag och sedan plingar det på dörren. Klockan är bara ett? Skulle inte Justin komma hem vid två tiden?

Jag kollar i nyckelhålet och där står polisen. Undra vad som hänt nu? Hoppas bara att Justin är okej..


Jag går mottvilligt fram till dörren för att låsa upp den, jag hade ju inget annat val.Vem vet polisen skulle väll sparka in dörren om inte annat tillslut.
När jag öppnar dörren säger den ena av dom.

- Sanna , sätt på dig något fint och kom ner hit sen igen, vi väntar.
- oj..öh okej!

Jag sprang upp till rummet men kom på att jag var ju fortfarande hemma hos Justin så hade inga kläder. Jag sprang in i Patties rum och lånade ett par jeans och ett fint ljusblått linne, sprang in på toaletten, borstade ut mitt hår och drog på lite mascara. När jag väll satt i polisbilen sa vi inte så mycket till varandra. Dom två poliserna pratade mest om något fall med en försvunnen tio-åring. Men efter ett tag var jag bara tvungen att bryta deras samtal.

- Ursäkta att jag stör, sa jag. Men var är vi påväg egentligen?
-Det får du se, vi är snart framme. Sa den kvinnliga polisen.

Vi åkte i ungefär tio minuter till. Vi stannade mitt på en gata. Där släppte dom av mig och sa.

-Följ skylttarna så hittar du.

Jag blev fundersamen gjorde som dom sa. Jag hittade direkt en lapp där det stog, "Find me"
Jag följde ditt pilen på papperet visade och kom snart fram till ännu en till, jag fortsatte gå och kom sedan fram till en affär, där hänge det en lapp där det stog 'I will buy you expensive chocolate'
Jag tyckte att jag kännde igen det men fick inte ord för det.
Jag fortsatte gå tills jag kom fram till en blommsterbutik,  på lappen stod det 'I will give you flowers' Kvinnan som jobbade i affären gav mig en blomma och sa att det var en gåva.

Nu känner jag verkligen igen dethära....
Jag fortsatte tillslut kom jag fram till den sista lappen där stod det 'I will make every moment magical'
Jag gick igenom dörren in till ett rum, det var jätte vackert. Det hängde massa lampor i taket och musik spelades.
I mitten av lokalen stod Justin med en gitarr i handen. Han började spela introt till 'One less lonely girl' och började sedan sjunga med hans änglalika röst.
Det kunde inte vara sant tänkte jag, Justin gör en egen liten spelning för mig
Jag gick sakta fram till honom, han kollade på mig och log.

' I can fix up your broken heart, I can give you a brand new start' sjöng han, sen slutade han spela på gitarren och högtalarna tog över spelningen. Han gick fram till mig, vi började dansa tätt intill varandra samtidigt som han sjöng. Tillslut började jag också sjunga. 'I'm gonna put you first, I'll show you what you're worth'
Vid sista meningen slutade musiken spela helt och Justin sjöng. 'There's gonna be one less lonely girl'
Vi stod och kollade varandra i ögonen, sedan kramades vi jätte länge. Han viskade

- Jag har saknat dig så mycket Sanna
- Jag har saknat dig med Justin, något otroligt.
Justin kollade på mig och viskade i mitt öra.
- Jag tänker aldrig släppa taget om dig igen.

När vi hade stått inne i rummet ett tag så gick vi senare hem till honom. Vi bestämde oss för att bara ta det lugnt ikväll som kvällen innan och se klart " A walk to remember ". Men jag märkte att någonting var fel och blev tvungen att fråga.

- Vad är det Justin? Du ser ganska så nere ut?
- Grejen är den att.. jag måste prata med dig.

Jag såg att hans ansiktsuttryck blev allt ledsnare, vad var det nu han ville berätta?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera ;)

Kommentarer
Postat av: Julia

Bra att ni tipsade mig om eran blogg , ska läsa sen idag när jag har tid ;pp

2010-11-11 @ 08:27:51
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Hannah

Oh herregud.. Jag måste bara säga det att redan vid andra "kapitlet" hade jag tårar i ögonen.. Nu nästan rinner de ner för kinderna.. Jag får en sån känsla när jag läser detta, jag skulle ge min vänstra arm eller mer för att få ha en sådan relation med Justin... (':

2010-11-11 @ 20:36:39
URL: http://llifebyhannah.devote.se
Postat av: Leg

asso herregud att du liksom känenr han åh så!:D

Älskar han sjukt mkt:)

men dt dära me lapparna äre inte lite likt som på videon one less lonely girl?^^

kram♥

2010-11-13 @ 16:54:37
URL: http://isbergochkhamsi.blogg.se/
Postat av: Beliber

Åhh... jag skulle vilja ha en dejt och sånt med Justin, jag gråter nästan av avensjuka!

2010-12-04 @ 14:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0