One less lonely girl - chapter 4

När jag väl stod upp hör jag hur folk börjar viska och så snart är alla blickar i matsalen riktade mot mig. Jag kände hur paniken kom och sen sa jag tyst för mig själv: 

- Never Say Never, du klarar det här Melody!


Jag tog en ton och började sjunga Taylor Swift's låt white horse:

-Say you'r sorry, that face of an angel comes out just when you need it to.
Började jag sjunga. Jag kollade runt på publiken och släppte all räddsla. Jag sjöng för full hals och det lät riktigt bra.


Nicole började applådera till sången, fler och fler applåderade med och tillslut stod alla upp och applådarade. Jag la in den sista tonen och sen var det slut. Alla började skrika och applådera..igen. Jag gick ner och kramade mina vänner.

-Fan va bra du va! Sa Tiffany.
-Tack! Jag visste inte ens att jag hade den talangen kvar, haha!

Jag kände hur jag fick ett sms på min mobil.

*Fan va grym du var på att sjunga! Tro inte att jag inte såg dig, vi ser allt! Nu ska vi testa din dans talang. Åk hem och hämta dans kläderna jag köpt til dig så ses vi utanför dig när du slutat skolan.*

Jag sa hejdå till tjejerna och skyndade mig hem efter skolan. Jag kollade vad Justin hade köpt till mig och blev chockad när jag såg vilka kläder jag skulle dansa i. Det var ett par shorts, en randig tröja, höga strumpor och ett par sneakers. När jag satt på mig allt såg jag att det passade väldigt bra.

 

Jag såg hur en bil stannade utanför huset, jag tog min väska fort och sprang ner till honom. Jag satte mig i bilen och märkte hur han kollade på mig.

- Haha vad är det? Sa jag medans Justin körde ut från min gata.
- Nä inget, det är bara det att du ser ut som en äkta artist nu. Sa han och log mot mig.

Jag kände hur jag blev generad men försökte dölja det för kameramannen som satt i baksättet och filmade oss.
Vi kom fram till lokalen där vi skulle dansa, vi gick in i två olika omklädningsrum för att fixa det sista. Jag satte upp toffsen i en hög toffs och kollade på mig själv i spegeln. För första gången kunde jag säga till mig själv
'Du är fin' Sa jag högt för mig själv och log. Sen knackade det på dörren och jag öppnade, där stod Justin ombytt med ett stort leende.

-Nu kör vi! Sa han och tog min hand. Vi ställde oss i mitten av rummet och började med uppvärmning. Även om jag inte dansat på ett tag är jag fortfarande vig. Så jag körde lite spagat och så, jag såg hur Justin såg förvånat på mig, men fortsatte värma upp. Efter 10 minuter var det dags för att börja göra lite små koreografier.

Justin sprang fram till stereon och satte på 'My love' Med Justin Timberlake. Han började röra sig fram till mig på golvet och kom sedan fram.

-Gör efter mig. Sa han och började göra olika rörelser. Jag andades djupt och gjorde som han gjorde.
Det var inte lika bra som Justin, men det såg helt okej ut för att inte ha dansat på två år. Han sa till om det blev fel eller om jag skulle göra en rörelse större. Han var verkligen en jätte bra lärare! Efter 3 timmars dans var jag helt slut.
Jag la mig på golvet och andades. Han satte sig brevid mig och våra ögon möttes.

- Du va verkligen jätte bra, men vi har åtta veckor kvar. Och det finns mycket som måste fixas. Men det tar vi imorgon. Åk hem nu och sov ordentligt till imorgon för då kör vi mycket hårdare.

Han hjälpte mig upp och vi kramades snabbt. Sen skilldes vi åt utanför studion. 

När jag kom hem tog jag en snabb dusch och pluggade för första gången på månader. Innan jag somnade tog jag fotot av mamma som stod på mitt skrivbord. Jag satte mig på sängen och kollade på det. Jag kände hur tårarna sakta rann ner för min kind.

-Jag gör det här för dig, och jag hoppas att jag kommer göra dig stolt. Älskar dig Mamma! Viskade jag innan jag släckte lampan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
KOMMENTERA!


Kommentarer
Postat av: linn

Gryyyyymt !

Mera ! :D

2011-01-25 @ 12:41:34
URL: http://looppans.blogg.se/
Postat av: josefine

Awesome!

Beroende!!!!! :D

2011-01-25 @ 12:45:57
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: JesssicaBieber

SKIT BRA!

Älskar det verkligen!

Mycket mer!! :)

2011-01-25 @ 12:55:18
URL: http://tiepjessica.blogg.se/
Postat av: Jaqueline

Ååååhh!! Döööör skriv mer ;)

2011-01-25 @ 13:07:07
URL: http://nobigdealbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer! asbra

2011-01-25 @ 13:58:25
Postat av: Anonym

jätte bra :D

men kan det inte hända ngt asså att hon typ ger upp men a sen fixar sig allt lr nått ?:D

2011-01-25 @ 14:14:12
Postat av: Emma

Åhh vad bra!! MER MER MER! <3

2011-01-25 @ 14:19:15
URL: http://emmaengmans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeeeeer :-D

2011-01-25 @ 14:55:46
Postat av: Elin

Sjukt bra! :D

2011-01-25 @ 15:15:16
Postat av: tess

Åh, gryyyyymmmmmt kapitel :D Bra att hon vågade sjunga inför skolan :D

2011-01-25 @ 15:20:06
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
Postat av: aina

sv; Grymt bra novell! :D

2011-01-25 @ 15:23:08
URL: http://ainaphoto.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

OMB!!!!!

Jag kommer skricka, jag vill ha meeeeeeeeeeeeeeeer!!

Jättebra!!<3

2011-01-25 @ 15:42:52
Postat av: Anonym

SUPER BRA! SKRIV MER!!!!! :D

2011-01-25 @ 15:47:24
Postat av: Jennie

SKIT BRA! :D

2011-01-25 @ 15:51:03
URL: http://jenniiele.blogg.se/
Postat av: Fanny

MEEEEEEEEEER!

2011-01-25 @ 19:02:36
URL: http://fantanzer.blogg.se/
Postat av: johanna XD

sjukt bra!

föresten... vem e han i mitten av bilderna? fett snygg (Y)

ÄLSKAR ERAN BLOGG!:D

2011-01-25 @ 20:23:46
Postat av: Anonym

Nu måsste jag forsätta läsa den äger ju:

2011-02-24 @ 05:54:59
URL: http://biebersmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0