One less lonely girl - chapter 5

-Jag gör det här för dig, och jag hoppas att jag kommer göra dig stolt. Älskar dig Mamma! Viskade jag innan jag släckte lampan.



Andra veckan - 7 Juni 2009.

Startade dagen som alla tidigare dagar. Gick upp tidigt, duschade, sminkade mig och klädde på mig. Tidigare använde jag nästan samma kläder hela tiden. Idag fick det bli en annan outfit från kassen med kläder som jag fick av Justin förra veckan. Jag rotade igenom och hittade på en gång en jätte söt topp/tunika som var beige färgad. Jag satte då på mig min mammas gamla halsband som passade utmärkt till outfiten.

Mitt under frukosten plingade det på mobilen.

*Utanför dig om 10 min, se till att vara klar och redo för röst uppvärmning då! Justin ;) *

Förra veckan var tuff, men sjukt roligt har vi haft. Känner att vi börjat komma varandra dem senaste dagarna. Sommarlovet börjar om bara 3 dagar, vilket känns overkligt. Vi har börjat göra en liten koreografi till mitt uppträdande på talang showen och jag har valt att sjunga låten ''Firework'' med Katy Perry. Den har sån power och går att dansa till. Justin är också nöjd med låtvalet så jag antar att det kommer bli ett lyckat nummer, speciellt med Justin's hjälp i det hela.

*TUT TUT TUT*

Jag hörde Justins gamla vanliga tutsignal och sprang fort ut i bilen. Han har alltid desamma varma leéndet som varje gång när jag kommer ut ur ytterdörren springandes mot honom. Vi åkte iväg till studion och vi har nu börjat göra en låt inspelning på Overboard. Då jag sjunger hela låten dock, för det är den enda Justin låten jag kan och jag kände att jag så gärna ville sjunga den så det fick jag.

JUSTINS PERSPEKTIV:

- *So crazy in this thing we call love* sjöng Melody.
- Stopp stopp stopp! Sa jag och gjorde en rörelse med händerna så att Melody skulle sluta sjunga.
- Vad gjorde jag för fel denna gång då? Sa hon irriterat.
- Du ska sjunga *Soooo crazy in this thing we call loove* Fattar du? Upprepa!
- *Soooo crazy in this thing we call loove* Sjöng hon och satte tonerna denna gång.
- Bra bra bra! Där satt den. Sa jag och klappade händerna och log.

Jag såg att hon fortfarande var irriterad för hon svarade inte eller gav inte ens ifrån sig ett leénde. Men förstår varför hon fortfarande var lite irriterad, hon har tagit om den meningen runt 10 gånger, men skönt att hon äntligen klarade den. Klockan närmade sig nio och det var dags för Melody att dra vidare till skolan medans jag stannade kvar här i studion. Efter skolan ska vi öva på dansen och även låten till talang showen. Hon valde Firework vilket var ett grymt låt och dans val!

MELODYS PESRPEKTIV:

Jag och Justin löste det hela innan jag åkte till skolan. Gulligt att han inte ville att jag skulle vara irriterad så hur kunde jag motstå ifrån att inte le och vara glad igen? Innan jag skulle in till Matte lektionen gick jag på toa där jag träffade på Megan och hennes två kompisar. Jag ignorerade deras blickar och gick in i toalettbåset fort. Så fort jag kom ut och tvättade händerna känner jag hur någon knuffar mig och jag ramlar hårt mot golvet.

- Vad fan gör du? Skrek jag och kollade upp på Megan.
- Du tror att du är så jävla cool nu bara för du är med på det här jävla programmet med den där kända snubben. Att du ens försöker förändra dig, du är lika jävla värdelös som du alltid varit och en förändring kommer inte förändra dig.

Jag kände hur jag fick en klump i halsen. Jag försökte att ignorera det hon sa men kunde inte låta bli. Jag reste mig sakta upp med min mattebok i famnen.

- Ska du börja gråta nu också? Stick härifrån för fan. Sa Megan och pekade mot toalett dörren.

Jag kände hur tårarna steg men försökte ignorera det och sprang det fortaste jag kunde ut. Jag satte mig på en sten vid parkeringen på skolgården och grät. Det hon sa, var det sant? Tänk om det är så, att oavsett om jag försöker förändra mig är jag fortfarande värdelös?

Jag messade Justin och frågade ifall vi kunde börja tidigare för i skolan tänkte jag inte stanna kvar. Efter bara någon minut fick jag ett sms och det stod Justin på skärmen och jag kunde inte låta bli att le för mig själv när jag läst smset:

*Vad är det som har hänt då? Jo, kom till dansstudion nu! Är där och försöker komma på lite moves till din dans, skynda dig så kan vi prata. Justin*

Jag tog bussen fort till dansstudion och när jag kom in i studion såg han att jag hade gråtit.

- Vad har hänt? Sa han och omfamnade mig.

Jag såg hur kameramännen kom allt närmre och filmade oss mycket nära. Jag schasade iväg dem med handen och tillslut sa Justin ifrån.

- Filma inte det här, hon vill inte! Bort. Sa Justin och pekade på ytterdörren som nu kamera-crewet gick mot.

När ytterdörren stängdes och kameramännen var borta ignorerade jag det Justin frågade mig om och torkade snabbt tårarna.

- Nu kör vi! Inget har hänt, vi kör på nu. Kommit på något nytt än? Frågade jag med ett stort smile.
- Jaha, aa okej! Men jag finns här om du vill prata. Jag har kommit på ett nytt steg, vilket är lite svårt men jag kan visa dig hur det går till. Sa Justin och ställde sig i mitten av rummet.

När han visade steget kunde jag inget annat än stå med vid öppen mun, fan vad coolt! Men såg sjukt svårt ut.

- Det där måste jag lära mig! Hur gör man? frågade jag.

Justin visade om och om igen och jag satte aldrig det sista steget, jag tog alltid fel ben och fick tillslut ett nervsammanbrott efter en halvtimmas försök.

- JAG ORKAR INTE! JAG SKITER I DET HÄR! Skrek jag och satte mig hysteriskt på golvet med ansiktet lutat mot mina handflator.

Jag känner hur Justins arm slingrade sig runt mina axlar och drog mig tätt intill honom.

- Berätta nu, för jag märker att du inte mår bra. Du är inte lika koncentrerad och peppad som du alltid är, spell it out! Sa Justin och kollade på mig med sina medlidande ögon.

Jag suckade och berättade allt vad Megan hade sagt och han visste inte vad han skulle säga. Han satt där med en förvånande blick.

- Att du är värdelös? Vem kommer på något sånt? Du är verkligen inte värdelös. Du är helt otrolig och jag hoppas du vet om det. Du kan sjunga, dansa, är otroligt söt och har en sån jävla utstrålning. Du borde verkligen veta det. Det är hon som är värdelös som säger sånt, hon kan gå ta sig. Bry dig inte om henne, hon är inte värd dina tårar eller din uppmärksamhet. Fokusera på dansen och sången så löser det sig. Sa Justin och jag kände hur han kollade ner på mig.

Jag fortsatte ligga mot hans bröst och log stort för mig själv. Jag torkade dem sista tårarna och ställde mig upp fort.

- Vart var vi någonstans? Sa jag och gjorde ett danssteg.
- Haha där har vi den riktiga Melody! Sa han och skrattade.
- Förresten, tack, tack för det du sa. Det hjälpte. Sa jag och log.
- När som helst, finns här. Sa han och gav mig ett gulligt leénde som man blev alldeles sprallig i kroppen av.

Vi kollade på varandra och kunde inte sluta le, tillslut hade vi säkert stått där i nån minut och bara kollat på varandra. Snart så avbröt han den pinsamma tystnaden.

- På söndag ska du få en överraskning, okej inte bara en överraskning utan två stycken! Jag lovar att du kommer bli jätte glad.

------------------------------------------------------------------------------
Åh!! Vill bara skriva överraskningen nu! Så otroligt bra :) haha!!
KOMMENTERA, ifall ni nu vill ha mer ;)

Och vad tycker ni om uppdateringen? själv tycker jag att den är AWESOME! Såg även att någon frågade om mer drama, and yes det kommer! vi är bara på kapitel 5 för fan.. hahaha!


Kommentarer
Postat av: Sofia

OMB! Mer! OOtroligt braaa!

2011-01-25 @ 16:01:52
URL: http://www.sofiai.devote.se
Postat av: matilda

gaah. såå bra. Jätte bra uppdatering oxå! fortsätt så :)

hm.. en överraskning? undrar vad det kan vara..?

Längtar till nästa del :D

Bieberlovee<3

2011-01-25 @ 16:04:59
URL: http://sstories.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ååååååh, gilla gilla gilla!!!!!!!!!!!

2011-01-25 @ 16:06:22
Postat av: Jennie

SKIT BRA JU!

ÄLSKAR DENNA NOVELLEN! <3

2011-01-25 @ 16:07:00
URL: http://jenniiele.blogg.se/
Postat av: Anonym

Yaaaaaaa mer!!!!!!!!

2011-01-25 @ 16:07:07
Postat av: nora

bra uppdatering!

gaah så bra novell :)

2011-01-25 @ 16:10:58
Postat av: Felippa

LÄGG IN MEEEEEEEEEEER

love love love

2011-01-25 @ 16:14:48
URL: http://feffes.webblogg.se/
Postat av: STELLA

Älskar novellen, älskar uppdateringen, wow säger jag bara, mer mer mer! :D

2011-01-25 @ 16:16:44
Postat av: 1337

MEEEER :D

2011-01-25 @ 16:19:10
Postat av: mikaela :)

mer mer mer! detta är som en bok man inte kan lägga ifrån sig! så sjukt bra!

2011-01-25 @ 16:22:10
Postat av: frida

meeer!!! den är ssååå jävla bra!! uppdateringen är asbra!:) <3

2011-01-25 @ 16:26:22
Postat av: FRIDA

meer ikväll!!!:) <3

2011-01-25 @ 16:27:19
Postat av: corinne

MER MER MER ♥♥

2011-01-25 @ 16:30:21
URL: http://corinnemartinsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Mer mer merrrrrrr!!!!! :D Älskar novellen :P :D

2011-01-25 @ 16:38:16
Postat av: Jaqueline

Meeer! Puss :D

2011-01-25 @ 16:45:38
URL: http://nobigdealbitch.blogg.se/
Postat av: annaa

grymt :D är glad att ni tipsade mig att kolla in på eran blogg :)

2011-01-25 @ 16:45:52
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan va bra ni har blivit med uppdateringen ju! och novellen e azuum!

2011-01-25 @ 16:47:49
Postat av: Anonym

MERA!!!

2011-01-25 @ 16:55:07
Postat av: Anonym

så jävla grymt att ni uppdaterar ofta, och jag älskar novellen! helt awesome att ni verkligen har kommit på en annorlunda idé med att hon är med i made osv, keep it up!

2011-01-25 @ 17:01:46
Postat av: e & s

O M G ! Såååå braa <3

2011-01-25 @ 17:02:04
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: K A R I N

Asbra uppdatering, och novellen är ju hur awsome som helst!! :))

2011-01-25 @ 17:05:34
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: e a

2011-01-25 @ 17:20:14
Postat av: emma

MER MER MER!



Och uppdateringen är jätte bra, fortsätt så! :)

2011-01-25 @ 17:21:09
URL: http://emmaengmans.blogg.se/
Postat av: Madelene

Ni är jätteduktiga! :) Jag gillar novellen, den är kul att läsa och det är lagom långa inlägg :) Uppdateringen är bra! Fortsätt så! :)

2011-01-25 @ 17:25:23
URL: http://yourimagination.blogg.se/
Postat av: josefine

Aww gulligt då ^^

Åh.. skriv nästa episod nu!!!!

Uppd, den är awesome och kan bli bättre :D haha nevars

Beroende som alltid

2011-01-25 @ 17:28:37
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni är as bra med uppdateringen Fortsätt såå !! :D

hmm.. Överraskning vad kan deet vaa ?!?!

längtar till nästaa deel :D

2011-01-25 @ 17:40:16
Postat av: Sofie

gryyyyyymmttt alltihopaa!!! :D:D:D



mer idag!! :D:D:D<33333333

2011-01-25 @ 18:04:05
URL: http://www.storiesaboutjb.blog.se
Postat av: pm

MEEEER! :D <3

2011-01-25 @ 18:26:34
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

SKIIIIIIIIIIIIBTRA!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D♥

SKRIV MEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!! :D:D

älskar eran blogg<3

2011-01-25 @ 18:47:29
Postat av: Fanny

Braaa! Vill ha meeeeeer!

Ni är skitduktiga! :D

2011-01-25 @ 19:10:32
URL: http://fantanzer.blogg.se/
Postat av: Anna

jättebraaa!

2011-01-25 @ 19:46:41
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Sofia<3

OMB det här e sååå bra ;O Gillade nog A true love story lite mer... än så länge ;) Dock tycker jag att själva förändringen av Melody gick lite väl fort...<33

2011-01-25 @ 22:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0