A true love story - chapter 1

- When I say Justin you say Bieber. JUSTIN!
- BIEBER!
- When I say One you say Time. ONE!
- TIME!


Känslan var obeskrivlig när vi alla belibers svarade tillbaka till killen som försökte tagga upp publiken. Det var över 25.000 skrikande belibers på Arenan i Atlanta. Inte så konstigt för att det är i Atlanta han bor. När vi alla ser hur den stora kulan kommer upp underifrån scenen känns det som om att hela arenan ska rasa ihop. Det är för mycket rök för att kunna se vem det är i kulan men vi alla vet vem det är och det är honom vi alla väntat på. Så snart som röken försvinner ser vi alla honom stå där i sina vita konsert kläder, den finaste människan på hela jorden. Jag var där med mina två bästavänner Olivia och Clara som också är helt galna i honom!

Det känns fortfarande overkligt att jag en gång i tiden gick i samma klass som honom när jag bodde i Canada. Vi var verkligen väldigt tighta och det var synd att han blev tvungen att flytta. Det påverkade även hans bästavänner Ryan och Chaz som man såg varje dag resten av året i skolan med ledsna ansikten. Såklart var vi alla glada för hans skull , det var ju hans dröm. Men vi trodde bara inte att det skulle hända så fort, speciellt inte heller att han skulle lämna landet. Ända sen han flyttat har jag alltid funnits där för honom även om han inte vetat om det. Jag var även en av dom som hjälpte honom att filma till några klipp som nu har över miljontals visningar på youtube. Ibland undrar jag...

- Sanna, vad står du där och drömmer om egentligen? Vi är alla tre här för att kunna ha kul och se våran största idol, så kom igen nu! Släpp loss lite.
- Oj förlåt, men jag tänkte bara tillbaka på min och justins barndom och det var så ...
- Men släpp det nu Sanna. Han kommer kanske inte ens ihåg dig, jag menar ni var ju ganska små och det har hänt mycket förändringar sen dess, let it go!

Det kändes som om att Olivia hade en poäng i det hon sa. Men jag vill inte glömma något från den tiden.. och hoppas verkligen att han inte gjort det.



När introt och hans första framträdande av "Love me" var slut tänkte jag att det var dags att sluta tänka på det gamla och leva i nuet. Konserten var helt underbar och kunde inte bärga mig tills han skulle framföra min favoritlåt, One Less Lonely Girl.

Vid både "Up" och "Down to earth" så grät vi floder, känns som om att jag aldrig har gråtit så mycket någonsin och det känns som om att han aldrig sjungt så bra som han gjorde ikväll. När vi tänkte tränga oss igenom publiken och komma längre fram så känner jag hur någon drar mig i armen och det var varken Olivia eller Clara för dom sprang framför mig.

Jag vänder mig om och ser en tjej med bricka runt halsen men ser inte vad det står för att det var för mörkt. Hon försökte prata med mig men jag hörde inte och blev tvungen att fråga en gång till vad det var hon försökte säga, lite pinsamt för blev verkligen tvungen att skrika på henne så att hon kunde höra mig.

- VAD ÄR DET DU VILL SÄGA? JAG HÖR INTE FÖR ATT DET ÄR FÖR HÖGT.
- Vill du komma upp i nästa nummer på scen och vara Justin's One Less Lonely Girl?


Kommentarer
Postat av: Renée

gud vad bra :D man blir alldeless glad på slutet, men ändå skit avundsjuk.

2010-11-10 @ 19:16:02
Postat av: Astrid

Den var jättebra :D

2010-11-10 @ 20:50:54
Postat av: malin

ååhhh den verkar asbra hittills!! :D PRECIS SÅ JAG TÄNKT NÄR JAG DAGDRÖMMER HAHAH?! XD

2010-11-14 @ 20:08:04
URL: http://malinalrup.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå, seriöst, sluta ljug hela jävla tiden!

2010-11-16 @ 17:25:42
Postat av: Emelie Lagne

cool blogg. men jag är inte så mycket för justin bieber.. :P <3

2010-11-17 @ 17:44:33
URL: http://emelielagnesliv.blogg.se/
Postat av: sandra

Är den här äkta eller påhittad?

2010-11-17 @ 18:38:45
URL: http://leodicaprio.blogg.se/
Postat av: keela

tack så mycket :)

2010-11-18 @ 17:21:44
URL: http://keeela.blogg.se/
Postat av: sabina

bra novell :)

2010-11-19 @ 08:18:05
URL: http://selmildemforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0