A true love story - chapter 16 - HAWAII

Dom är vänner igen och nu står jag ensam kvar igen. Det är dags att börja acceptera att jag inte kan få Justin, även om jag försöker så gillar han inte mig på de viset, han gillar Sanna. Jag borde dra ut ikväll.. festa, göra något galet! Något så galet att dom blir oroliga, något så galet att jag kanske inte ens kommer tillbaka.


En tröja som Justin har på sig på varje hawaii konsert.

Pattie kommer in på hotellrummet och frågar mig och Justin om var Jasmine är, hon har varken hört av sig eller synts på hotellet. 
- Vet ni vart Jasmine kan vara? Frågade Pattie oss.
- Jag vet inte, har inte sett henne sen.. vi var på stranden. Svarade Justin.
- Jag har inte heller sett henne, trodde hon gick tillbaka till hotellet. Sa jag.

Senare på kvällen låg vi och myste lite och jag somnade i hans varma famn. Vid två tiden vaknade jag av att min mobil ringde. Jag kände inte igen nummret men svarade ändå.

-Hallå? sa jag med trött röst.
-Sanna..? sa en ledsen röst.

Jag kände verkligen igen rösten, men trodde inte det var sant.

-Jasmine?! Du har varit borta hela kvällen, vart är du?
-Sanna, du måste komma och hämta mig...Jag vet inte vart jag är någonstans och jag kommer inte hem. Snälla hjälp mig Sanna.

Hon lätt full och jag fattade att det var allvarligt.

-Jasmine lyssna nu, kan du förklara hur du åkte till där du är nu?
-Jag fick skjus av några killar på mopped, jag kommer bara ihåg att det var en bar i centrum och att det hete någonting med 'EM' . Sanna du måste komma.. Viskade hon och började gråta.
-Okej Jasmine, jag kommer och hämtar dig, stanna där du är , jag ringer dig om 10 minuter.

Jag sprang upp ur sängen utan att väcka Justin. Drog på mig shorts och ett linne med kofta över.
Jag var så tyst som möjligt när jag gick igenom korridoren, jag tog bak väggen ut så inte vakterna skulle se mig.
Jag kastade mig på en moppe och börja köra till centrum.
Det tog mig ca 10 minuter för mig in till själv centrum och ytligare 10 att hitta henne. Hon satt på gatan och grät. Jag sprang fram till henne och kramade om henne.

-Jasmine! Hur är det? sa jag med orolig röst.
-Har varit bättre kan man säga, tack för att du kom och hämtade mig. Sa hon log lite fast jag märkte att hon skämdes över det hon gjort.

Vi satt på trottearen i ungefär en timme, jag köpte vatten till henne så hon kunde nyktra till, hon spydde en gång men verkade sedan lite mer nykter. Jag hjälpte henne till moppen och såg till att hon höll i mig ordentligt och körde sedan tillbaka till hotellet. Hjälpte henne genom bakdörren till hennes rum. Hon somnade med kläderna på och jag hoppades verkligen att ingen skulle komma på henne.
Jag smög tillbaka till rummet där Justin låg och sov så gott. Han ser verkligen bra ut även när han sover, tänkte jag för mig själv. Innan jag somnade pussade jag honom på kinden. Jag tror han små vaknade av det för jag kände en arm komma runt min mage och att han tryckte mig intill honom.

Vid frukosten nästa morgon kom Jasmine fram till mig när jag höll på att plocka upp frukt på en tallrik.

-Tack för igår, det var verkligen jätte snällt av dig att komma och hämta mig och jag vill också be om ursäkt för hur jag har bettet mig som skit mot dig, jag ber verkligen om ursäkt. Det har bara varit så att jag varit sur över att du fick Justin och inte jag. Men nu inser jag att du och han passar så bra tillsammans. Jag är glad för eran skull. Sa hon och log osäkert.
- Förlåt själv, förstod inte att du mådde så dåligt av det

På kvällen var det dags för en konsert och Jasmine var nu tillbaka i turnén igen, har faktiskt börjat gilla henne lite smått sådär. Vi åt som vanligt middag vid sex tiden, ikväll fick det bli hamburgare, mums! Efter det drog vi direkt till arenan som låg lite längre bort denna gången och när vi kom fram så var det som vanligt full smockat! förstår inte hur Justin står ut, haha. Jag hjälpte Justin att värma upp rösten medans Jasmine stod lite längre bort och värmde upp för sig själv. Caitlin, Christian, Chaz och Ryan kommer direkt till konserten från flygplatsen, dock kommer dom lite senare men det blir kul att få träffa dom! 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FORTSÄTTNING FÖLJER :D

Kommentarer
Postat av: Julia

JÄTTEBRA, looove it. :D Ni är grymma!

2010-11-14 @ 19:00:29
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
Postat av: sicci

åååh, ni måste skriva mera!!

2010-11-14 @ 19:02:53
Postat av: Astrid

looooooooove it ! :D

2010-11-14 @ 20:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0