A true love story - chapter 39

Under middagen ringde Justin's mobil och det var Christian men Justin sa att det kunde vänta men jag sa åt honom att svara. Justin går iväg och jag hör att det Christian berättar inte är bra för Justin's min från att ha ett leende på läpparna blev till en ledsen min. När han kommer tillbaka ser jag att han är alldeles tårögd.

- Justin.. vad har hänt?



Jag märkte att han inte svarade och bara kollade ner i golvet, jag såg hur tårarna i hans ögon steg.
- Justin! sluta nu.. jag blir orolig. Vad har hänt?
- Caitlin har varit med i en bilolycka med Alex..  Svarade Justin som hade gråten i halsen.
- VA? Hur mår hon? Hur mår Alex?
- Just nu ligger hon i koma och har förlorat väldigt mycket blod, det är inte säkert att hon klarar sig. Christian och resten av familjen är på sjukhuset just nu i Kanada..

Justin gick iväg ut i vardagsrummet och gick bara runt. Jag hörde att han viskade för sig själv ''Varför just Caitlin, varför just caitlin....''  Jag gick ut till honom och kramade om honom och han besvarade kramen svagt. Jag hörde hur han började snyfta och jag kunde inte låta bli att börja gråta jag med. Vi stod i vardagsrummet ett tag och sen sa Justin.

- Vi åker direkt till Kanada nu! Vi måste se hur det är med henne..
- Ska vi bara åka sådär utan att säga till våra föräldrar?
- Hur oroliga kan dom egentligen bli? Vi har haft huset för oss själva i snart 3 dagar utan att våra föräldrar ens har ringt oss? Sa Justin och försökte tränga fram ett leénde.
- Du har rätt! Men vi kommer hem imorgon eller så ? För jag har skola.. men kan säkert skippa den imorgon. Men när vi är i Kanada måste jag ringa mamma för om jag ringer henne nu kommer jag inte få följa med.
- Okej, ringer nog också min mamma då. Sa Justin som började sätta på sig ytterskorna.

Vi gick ut i bilen och åkte det fortaste vi kunde till flygplatsen där Kenny väntade på oss. Har vi Kenny med oss är vi allt trygga. Efter några timmars flygresa var vi framme i Kanada där Christian's pappa hämtade upp oss och körde oss direkt till sjukhuset. Man såg att han hade gråtit för han var helt röd i ögonen och han pratade inte så mycket under bilresan.

När vi kom fram till sjukhuset sprang jag och Justin fort för att åka upp till 5:te våningen där Caitlin låg. När vi kom upp till våningen såg vi Christian, Chaz, Ryan och resten av Beadles familjen stå där. Även Ryan hade gråtit och han har sagt att han aldrig nästan har gråtit förutom när hans mormor dog. Jag gick fram och kramade lilla Christian, gud så han grät. Justin gick iväg till Chaz och Ryan och pratade lite med dom. Alla var verkligen helt förstörda, även jag.

- Kan man få .. gå in till henne? Frågade Justin Christian.
- Om du vill, jag klarade inte av att gå in.. Svarade Christian som lutade sig mot min axel.
- Jag kan följa med dig Justin, eller jag vill följa med dig. Sa jag till Justin och släppte taget om Christian och tog tag i Justin's arm.
- Kan jag få gå in lite själv först? Vill prata lite med henne, fast jag vet att hon inte hör mig.. Frågade Justin.
- Det är klart! Ta den tid du behöver, hon är trots allt din bästavän. Svarade jag och försökte ge ett leénde.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Jag gick in i Caitlins rum och där såg jag henne ligga, det kändes exakt som när jag kom in till Morfar. Jag fick bara inte förlora henne. Först Morfar och nu Caitlin? Om hon.. dör vet jag inte vad jag tar mig till. Trots att vi förut varit tillsammans i 7 månader så är vi fortfarande bästavänner. Jag tog tag i hennes kalla hand och satte mig brevid henne. Jag började prata med henne om allt. Mig och Sanna, att jag vann 3 priser på American Music Awards, Hawaii, England.. Jag berättade även lite gamla minnen hon och jag har och då kunde jag inte låta bli att börja gråta. Jag kramade henne trots att hon bara låg där och inte reagerade och då kommer Sanna ingåendes.

- Hur är det Justin? Frågade Sanna som nu satte armen runt mina axlar.
- Inte bra, först morfar och nu.. Caitlin. Hon får verkligen inte dö. Sa Jag och torkade mina tårar.

Jag såg hur Sanna's tårar i ögonen började fyllas, jag såg att hon led med mig. Hon kramade mig och gick sen ut för hon klarade inte av att vara kvar. Jag pratade lite till med Caitlin och sen gick jag ut till dom andra.

- Hur är det med.. Alex? Hörde jag Sanna fråga.
- Vi vet inte än, det ser ljusare ut för Caitlin och hon klarar sig förmodligen. Sa doktorn.

Vi alla fick ett leende på läpparna av att höra att Cailtin förmodligen klarar sig.. men Alex då?

SANNAS PERSPEKTIV:

När vi besökt Caitlin så bestämde vi oss för att åka hem. Jag ringde mamma och hon vart rasande, vilket även Pattie också blev. Förstår dom ändå lite, vi åkte till Kanada utan tillstånd. På flyget hem sov Kenny och Justin. Jag kollade på Justin i smyg och kunde inte låta bli att le när han små snarkade, och han som klagade på mig, haha! Jag tog hans hand och hörde hur han började små prata i sömnen. Jag hörde inte vad han sa och började prata lite med honom för att se vad han svarade om han nu hör mig.

- Haha Justin, sover du?
- Cai...
- Haha vad säger du?
- Caitlin. Sa Justin med ett stönade i sin röst.

-----------------------------------------------------------------------
Undra vad Justin drömmer då.. haha!
Nee, lite sorgligt kapitel :( Var nog sista för ikväll, vi får se!

Kommentera för att få oss lite taggade för att göra ett till inlägg ikväll? OM vi hinner, haha! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

omg.........!!!!! meeeeeeeeeer, hahahaha! :D skriv så att han säger något typ om caitlin så att sanna blir asarg och byter plats och så.. eller, kanske inte... XD

2010-11-21 @ 21:48:55
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

SKRRRIIIIV !

2010-11-21 @ 21:51:55
Postat av: evelina

ass du är sjukt begåvad skrivare! fortsätt! snälla bara 1 till ikv? :D:D<3333'

2010-11-21 @ 21:53:42
URL: http://eeveelinas.blogg.se/
Postat av: elma

guuud så sorligt :/ men endå jätte bra !



ahah slutet var ju bara bäst hahahahah :D



låt han säga nått så hon sanna blir arg ahhaha alltid lite kul med drama !

2010-11-21 @ 21:54:50
Postat av: Esther

Mer nu!!

2010-11-21 @ 21:55:11
Postat av: Jgff

Kom igen ett till ikväll :D snäääääällla!!

2010-11-21 @ 21:55:39
Postat av: Astrid

En till ikväll :D

2010-11-21 @ 21:59:55
Postat av: Jaqueline

skriiiv MER

2010-11-21 @ 22:01:44
URL: http://nobigdealbitch.blogg.se/
Postat av: madde

han drömmer typ om sex? ;) just kidding :P, men vad vet man vad som händer i hans hjärna :P! Mer ikväll om du/ni hinner! :D

2010-11-21 @ 22:06:58
URL: http://madeleneskogs.blogg.se/
Postat av: pm

Har streck-läst kap,37,38&39 nu! :D

Super bra som vanligt!! :D <3

MEEEEEEEEEEER!!! :D :D <3

2010-11-21 @ 22:08:23
Postat av: Frida

Awwwww... Meeeeeeeeeeeeeeeer! NUUUUUUUU!

2010-11-21 @ 22:08:31
Postat av: Anonym

en till i kväll snälla

2010-11-21 @ 22:10:38
Postat av: EHEHEH

KOM IGEN ETT TILL!!!!!!

2010-11-21 @ 22:11:17
Postat av: Anonym

Mer, snälla. skitbra

2010-11-21 @ 22:11:39
Postat av: Anonym

skriv mera!!! kan inte somna annars!!!

2010-11-21 @ 22:15:14
Postat av: Anonym

stackare :(

tycker ändå lite synd om sanna för att han säger varför just catlin och aa fasst förtår ändå eftersom det är hans bästa vän

2010-11-21 @ 22:28:16
Postat av: Anna

Meeeeeeeeeeeeer! Ett till ikv! Eller 2.. Eller 3 haha ;) draammaaaa :D <3333333333

2010-11-21 @ 22:28:24
URL: http://Annabergman.devote.se
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEER

2010-11-21 @ 22:28:45
Postat av: Anna

Jäääääättebraaa! Skriv mer!!!! :D

2010-11-21 @ 22:31:53
Postat av: nelly

Skriv ett till :) snälla!

2010-11-21 @ 22:40:53
URL: http://justinbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER :D

2010-11-21 @ 22:41:52
Postat av: emelie

SÅ SJUKT BRA!! :D :D :D

2010-11-21 @ 22:49:19
URL: http://emeliiemeijer.blogg.se/
Postat av: Tilda

Skitbra!! Ett till ikväll snälla!! :)

2010-11-21 @ 22:50:18
Postat av: Anonym

SKIIIIIIIIIT BRAAAAAAAAA!!!!!!!! en tilllL!!!!!!! vill veta vad justin drömmer :o om de är om sex eller något annat. hahaha snälla jag ber er - en till idag?! :D:D:D:D

älskar bloggen, man är i en helt annan värld :o

2010-11-21 @ 22:51:17
Postat av: C H A L L I E

MEr mer mer emr emre mer mer emr merm er mer mer mer merm emrm er mer emr emr merm erm emrmer mer mer mer mer meraaaaaaaaaaa :D

2010-11-21 @ 22:53:33
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/
Postat av: mia

mer ikväll!:D snälla, hela historien är jätte bra! :D

2010-11-21 @ 22:57:55
Postat av: Anonym

meeeeeeeer! :D

2010-11-21 @ 23:00:41
Postat av: Sandra

Pleeeeeaaase en till?? :D den e så braaa :D

2010-11-21 @ 23:11:43
Postat av: tess

snällaaaaaaaaa meeeeeeeeeeera :D det är så spännande !!!!!!!!!!!!!!!!! <3333333 :P

2010-11-21 @ 23:14:23
Postat av: Anonym

ASBRA!

2010-11-22 @ 02:55:24
URL: http://jbiebz.webblogg.se/
Postat av: jwpihqixd

oh my fucking god hahahaha jag älskar dig!!!! :D:D:D

2010-11-22 @ 05:22:53
Postat av: ..

Hej ! :)

jätte söt historia !

Det jobbiga är att varje gång ni möts e de alltid ligga i sängen o mysa x) Men aja :)



Caitlin va med i Båtolycka..



Annars tvääär bra novell faktiskt :) !!

2010-11-24 @ 21:00:16
URL: http://-
Postat av: Anonym

Skriv meeeeeer. :D Skitbra!!

2010-11-29 @ 18:23:13
Postat av: Stina

nu vill vi ha nästa inlägg, vi har väntat nog:D!!!!!!!!!!!

2011-02-28 @ 15:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0