A true love story - chapter 5

- Vad är det Justin? Du ser ganska så nere ut?
- Grejen är den att.. jag måste prata med dig.

Jag såg att hans ansiktsuttryck blev allt ledsnare, vad var det nu han ville berätta?

- Jag vet inte hur jag ska säga det här.. jag vill inte göra dig ledsen.
- Säg det bara!
- Som jag sa till dig för två dagar sen att jag skulle vara kvar i Atlanta ett tag, det har ändrats och jag måste redan tillbaka till turnén om 1 vecka. Och den här gången vet jag inte hur länge det bli, förmodligen mer än en månad.

Jag kunde inte förstå det han sa. Jag hade verkligen sett fram emot dem här veckorna tillsammans med Justin och nu ska han åka iväg på turnén om bara en vecka? Jag känner hur Justin tar min hand och kollar på mig med den där ledsna blicken. Jag rycker bort handen sakta och ställer mig upp ifrån soffan.

- Hur länge har du vetat det här?
- Jag fick inte reda på det förns igår kväll och ville inte förstöra den här dagen för oss men det verkar som om att jag redan gjort det.
- Vart ska du åka då? Kan inte jag få följa med då? Min mamma kan också följa med och ge Pattie sällskap! Jag vill verkligen inte avsluta det vi påbörjat för jag har verkligen haft så roligt med dig.
- Jag och mitt crew ska åka till Hawaii och där kommer vi vara ett tag och spela lite konserter. Sedan ska vi ha runt 2 semesterveckor där. Jag vet inte om du kan följa med men kan alltid kolla för det skulle bli jätte roligt och jag vill verkligen inte heller avsluta det du och jag har påbörjat.

Trots att vi bara känt varandra på detta viset i två dagar så känner jag att det känns som om att vi känt varandra hela livet. Och vi kände ju även varandra även när vi var små. Jag ville verkligen följa med honom och det skulle bli så kul. Men Jasmine ska också med på turnén antar jag? Justin gick iväg för att ringa några samtal för att se om jag och min mamma skulle kunne följa med. Han kom tillbaka med blicken nere i marken.

- Det gick inte va? Sa jag med en ledsen blick.
- Nej.. fast
- Fast vadå?

Jag märker att hans leende ändras och jag fattar att han skojar med mig.

- NI FICK FÖLJA MED!
- JAA! Hur länge blir vi borta då?
- Runt 4 veckor, kanske mindre eller mer.
- Har inte ens ringt mamma och sagt att vi ska till Hawaii.. Men jag vet inte ens om vi har råd?
- Ähh.. Det fixar sig! Dom som anordnar konserten kan säkert fixa det billigare.

Jag gick iväg för att ringa Mamma och berätta att vi ska till Hawaii om en vecka i 4 veckor! Först trodde hon mig inte och trodde att jag hade blivit galen. Men när jag berättade att Justin's konsertanordnare skulle fixa det extra billigt för oss gick hon med på det. Hon sa även att det kändes som gamla tider när hon och Pattie umgicks och nu ska dem umgås i ännu 4 veckor till. Jag gick tilbaka till vardagsrummet för att berätta att det gick.

- Det gick , det kommer bli awesome!

Justin ställde sig upp och kramade mig hårt. Det kändes lite pinsamt för jag stod bara där i linne och mina pyjamasshorts. Men när vi stått där ett tag kändes det verkligen bra och jag gosade mig in i hans varma gråa hoodie och kände hur gott han luktade. När vi släppte taget om varandra gick vi tillbaka till soffan för att fortsätta att kolla på filmen. På soffbordet ligger Justins mobil som snart börjar vibrera, på skärmen står det Jasmine. Justin svarar fort och springer ut i köket. När han kommer tillbaka blev jag bara tvungen att fråga vem det var som ringde även fast jag visste att det var Jasmine.

- Vem var det som ringde ?
- Det var.. Mamma. Hon sa bara att hon skulle handla och sen kommer hon hem.

Borde jag säga att jag vet att det var Jasmine som ringde eller ska jag låta det va?

- Justin.. ljug inte för mig. Jag såg att det stod Jasmine på din mobil. Har du något att dölja för mig?
- Jag...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad tycker ni hitills om historien ? :)

Kommentarer
Postat av: elle

MEEEEEEEEEEEEER, när kommer nästa !? :)

2010-11-11 @ 11:08:31
Postat av: madde

Hej, jag ÄLSKAR verkligen denna berättelse, fortsätt så :) <3

2010-11-11 @ 12:20:02
URL: http://madeleneskogs.blogg.se/
Postat av: Fanny

Älskar den! :D

2010-11-11 @ 15:34:06
URL: http://fantanzer.blogg.se/
Postat av: Isabell&Manal - Bloggen om Bieber

den värkar jätte bra !läste kapitel 1 . ska läsa klart resten sedan !!

2010-11-11 @ 15:38:46
URL: http://thisisaboutjb.blogg.se/
Postat av: Anonym

snälla fortsätt den är as bra

2010-11-11 @ 16:00:29
Postat av: Anna

asbra!! MER! :D

2010-11-11 @ 16:13:43
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Bästa novellen ever! Skriv meeeeerr!! :D

2010-11-11 @ 16:59:42
URL: http://beccare.blogg.se/
Postat av: nina

den är super.. de underbarast jag läst.. någonsin!

FORTSÄTT :D ♥♥

2010-11-11 @ 17:04:47
URL: http://niiiinaaal.blogg.se/
Postat av: .

hahahhahaha fy fan vad patetiskt

2010-11-11 @ 17:05:02
Postat av: j

såå braa! skriv mer NU, måste få vetaaa!! :O

2010-11-11 @ 17:12:35
URL: http://thjenni.blogg.se/
Postat av: agge da man!

myyyyse! ni är så bra :) (mycket bättre en justin)

2010-11-11 @ 17:47:59
Postat av: Anonym

grym!!! :D

2010-11-11 @ 19:09:09
Postat av: majsan

Ni är fan bäst! älskar er allan och ronyabonya :P <3<3 PUSS PÅ ER SKITUNGAR (och lite på justin)

2010-11-11 @ 23:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0