A true love story - chapter 6

Borde jag säga att jag vet att det var Jasmine som ringde eller ska jag låta det va?

- Justin.. ljug inte för mig. Jag såg att det stod Jasmine på din mobil. Har du något att dölja för mig?
- Jag...


Jasmine och Justin

- Berätta bara för mig, du döljer väl inget?
- Jag vet inte varför jag ljög om samtalet och nej, jag döljer ingenting för dig.
- Okej.. vad ville hon då?
- Hon ville att vi skulle ses ikväll. Hon har velat ses ganska mycket senaste tiden.
- Varför då?
- Jo, efter att vi spelat in baby musikvideon tillsammans så umgicks vi ganska mycket förut och jag ser inte henne på det sättet nu och har aldrig gjort det. Och nu när jag har dig så har jag inte lika stor lust att träffa henne utanför turnén, för jag vet att hon inte bara vill vara min vän utan mer. Och det tänker inte jag acceptera!

Vid den stunden kände jag att det kändes så rätt att bara kyssa honom. Han ger mig det där varma leendet för att han märker att jag blev väldigt glad över vad han sa. Vi närmar oss varandra och han tar sin varma hand runt min midja och trycker mig emot honom. Vi är så nära att jag känner hans näsa snudda min och precis när vi ska kyssas..

PLING PLONG.

- Så typiskt! Det är säkert mamma som kommer, haha!

Vi går till dörren och öppnar upp för Pattie. Men hon var inte ensam, brevid henne stod en jätte söt tjej med mörkbrunt hår. Jag visste direkt vem det var och blicken hon gav mig gillade jag INTE! Det var Jasmine. Pattie och Jasmine kommer in och stänger dörren efter sig.

- Kolla vem jag hittade utanför grindarna. Har ni träffats än Sanna?
- Nej vi har inte träffats!

Vi båda gav till ett falskt leende och hälsade på varandra.

- Vem är du? En släkting till Justin antar jag ?
- Nej det är jag inte, jag är hans.. vän.
- Okej när lärde ni känna varandra då?
- När vi var små, vi gick i samma skola när han bodde i Kanada.
- Okej. Kul att träffas.

Efter våran "trevliga" pratstund sprang hon ut i köket där Justin stod och hjälpte sin mamma med maten. Jag ogillade hur hon klängde på honom och man märkte att Justin på ett sätt gillade det men endå inte.
Jag hoppas att hon vet att han och jag har något .. på gång? Kan man säga så? haha! Jag gick och satte mig i vardagsrummet och satte på TV:N. Snart kom Justin och Jasmine ut i vardagsrummet, GAH hatade hennes falska leende!

- Jasmine ska sova här inatt.. med oss. Om det är okej?

Jag gillade när han sa med OSS, för vi hade inte bestämt någonting om att jag skulle sova här ikväll men antar väl att jag ska det nu. Men varför ska Jasmine sova här? Självklart blev jag tvungen att säga att det var okej fast jag egentligen inte tyckte det.

- Jadå , det är okej..
- Tack så hemskt mycket! Jag kan verkligen inte gå hem och är jätte tacksam över att få sova här.

Kan inte gå hem? skyll på det tjejen. Egentligen bryr jag mig inte om hon har familjeproblem eller varför hon nu inte kan gå hem. Kan hon inte sova hos någon av hennes tjejkompisar.. varför just hos Justin, och varför just ikväll? Det Justin och jag påbörjade i vardagsrummet fick aldrig ett slut och det skulle passat så bra att just ikväll skulle bara vara för .. oss.

Vi alla satt ganska tysta vid middagen. Vi åt Pattie's jättegoda pannkakor med grädde&sylt. Vi var alla för upptagna att äta för att kunna prata. Vad ska vi hitta på sen då? Vi tre är ingen bra kombination tillsammans. Jag menar jag vill ha Justin helt för mig själv och det vet jag att hon också vill.

Efter middagen gick vi alla upp till Justin's rum för at planera hur vi skulle sova

- Hur ska vi sova då? Sa Jasmine och log mot Justin.
- Jag vet inte, för mig spelar det ingen roll, hur vill du sova Sanna?
- Justin, du och jag kan väl sova i din säng inatt? Fick så ont i nacken av att sova nere i soffan igår kväll.

Jag såg hur svartsjukan i Jasmine's ansikte blev allt värre och värre, det såg ut som om att hon snart skulle kunna slå till någon.

- Jo det kan vi. om det är okej med dig Jasmine? Det finns ett gästrum här i rummet intill.

UR JASMINE'S PERSPEKTIV:
Hur vågar den där drägliga tjejen komma och tro att hon bara kan få Justin sådär? Inatt ville jag vara med Justin och ifall jag hade vetat att hon var här skulle jag aldrig ljuga om att jag inte kunde sova hemma, för det kan jag mycket väl. Sanna stod framför mig med ett flin och höll om Justin runt hans midja och kollade på mig för att se vad jag skulle svara..

- Ja.. det är väl okej, tror jag. Men vi ska väl inte gå lägga oss än?
- Nej , klockan är bara strax efter 22.00. Vi kan väl hitta på någonting kul?
- Det låter bra, sa Sanna och avslutade meningen med att ge Justin ett leende.

UR SANNAS PERSPEKTIV:
Gud så kul det var att se hennes min, man såg verkligen att hon inte tyckte om att hon skulle få sova i gästrummet medans jag och justin skulle ligga i hans säng och mysa inatt. Egentligen vill jag bara gå lägga mig nu och ha Justin för mig själv hela natten. Jasmine avbröt tystnaden i rummet

- Vi kan väl kolla på en film, vad har du för filmer Justin ?
- Absolut kan vi det. Jag har en hel hylla här nere.

Vi alla gick ner för trappan och gick fram till hans filmhylla. Förns nu inser jag hur mycket filmer han har, det är galet! Jag ville så gärna se The notebook ikväll så jag gav den som ett förslag!

- Vi kan väl se "The Notebook"? Har inte lust för att se på någon skräck eller action.
- Har sett den 1000 gånger, men den är as bra så den kan vi se! Svarade Jasmine.

Justin sträckte sig för att nå filmen och självklart skulle Jasmine också envisas om att ta ner filmen från hyllan. Jag ser att deras händer snuddar varandra och ser hur spänt det blir mellan dem. Vi alla går in till vardagsrummet, självklart sätter sig Justin mellan mig och Jasmine. Samtidigt som Jasmine tar popcorn märker jag hur hon lägger hennes hand på hans knä. När filmen gått i 40 minuter börjar hon gråta och ska självklart luta sig mot Justin's axel.

- Sluta gråt! Det är inte ens sorgligt Jasmine, haha!
- Jo det är jätte sorgligt, inte för att något hemskt har hänt men den är bara så bra!

Hennes tårar var så fake som det kunde bli. Klarade inte av att hon höll på med Justin så mycket och jag fick nog.

- Justin, jag börjar bli trött? Kan inte vi gå och lägga oss nu?
- Nej, ni får inte gå lägga er än. vi har bara kommit halvägs in i filmen. Jag vill iallafall se klart den. Svarar Jasmine.
- Är du verkligen jätte trött, Sanna?
- Ja.. jag vill gå lägga mig nu, orkar inte se mer av filmen, haha!
- Jasmine, är det okej om jag och Sanna går upp och lägger oss nu? För du har ju popcorn och kan gå och lägga dig när du vill ?
- Amen gör det då!

Där kände jag verkligen att jag hade lyckats. Jasmine blev dissad av Justin och nu var jag inte alls trött längre, vart så himla glad över att se henne så svartsjuk! När vi gick uppför trappan för att gå hämta en pyjamas så kramade han om mig bakifrån och visade vägen till garderoben trots att han vet att jag mycket väl vet var den ligger. Komiskt så väljer både han och jag en vit tröja som ser exakt likadana ut. Justin släcker lampan för att vi ska byta om, vilket var jätte töntigt. Hade egentligen ingenting emot att visa mig för honom men det var gulligt gjort.

- Jag är klar nu, du kan tända lampan Justin!
- Varför det för ? Jag kanske gillar mörker? haha!

Jag hör hur hans steg närmar sig mig och känner nu hur han lägger sin hand mot min kind, det kunde verkligen inte bli bättre just nu!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tycks :) ? Kommentera!



Kommentarer
Postat av: Amalia.

HAHA! fyfan vad bra, hatar Jasmine. I'M TEAM SANNA!

2010-11-11 @ 17:40:44
URL: http://mallish.blogg.se/
Postat av: Anna

naaaw, hatar jasmine! :D

2010-11-11 @ 17:42:15
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Nada

OMG! Va bra hatar Jasmine haha! längtar tills nästa kapitel vill läsa mera nu!!

2010-11-11 @ 17:58:01
URL: http://Mileytwilightlover.bloggplatsen.se
Postat av: felicia

Fy vad bra du är jätte duktig på att skriva! :D

2010-11-11 @ 17:58:34
URL: http://fellanbeellan.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Åh gud vad gulligt, Mera mera MERA :D:D:D:D

2010-11-11 @ 18:04:34
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Lauren

jättebra! Älskar att ni uppdaterar och lägger ut nya kapiten så ofta! Tummen upp!

2010-11-11 @ 18:05:13
Postat av: Anonym

HUUR BRA SOM HELST!

2010-11-11 @ 18:09:44
Postat av: jennifer

svar: den är så jäkla bra! :d skitbra att ni lägger upp så ofta, fortsätt så ;)

2010-11-11 @ 18:15:12
URL: http://thjenni.blogg.se/
Postat av: clara

MEEEEEEER !!

2010-11-11 @ 18:16:38
Postat av: Isabell&Manal - Bloggen om Bieber

jätte bra

2010-11-11 @ 18:18:52
URL: http://thisisaboutjb.blogg.se/
Postat av: Ida

Den är jättebra,

blir lite förvirrad när jag läser tre stycken om honom samtidigt men alla e så bra och vill verkligen inte sluta med någon! Men den här är en av dom bästa! För ni göör såå långa inlägg och så ofta ! Thats good giirls! :D

2010-11-11 @ 18:24:57
Postat av: Desiree

Det bästa jag någonsin har läst!!

2010-11-11 @ 18:35:28
Postat av: vajfööj?? :o

hojojoj men vafföööööö? :o :P :D :) ;)

2010-11-11 @ 18:48:31
Postat av: Elin

Fortsätt skriv! Så jäkla bra :D Älskar att du uppdaterar så ofta :3

2010-11-11 @ 18:52:13
Postat av: ella

EN TILL IDAG?! SNÄLLA?! :D

2010-11-11 @ 19:05:00
Postat av: fanny

alice bästa vän !!!åh ! do o ronya utklassar allt o alla ! ni är super bra !

fy fan vad jag hatar jasmine :( go go go sanna ! <3

längtar till nästa syster puss <3

2010-11-11 @ 19:15:08
Postat av: Emma

AAHH!! Mer!!! :D <3

2010-11-11 @ 19:41:13
URL: http://sweathearts.blogg.se/
Postat av: Hanna Panna

Jaa vad ska man säga, jag ÄLSKAR bloggen! De känna verkligen som att allt är sant och varje gång jag läser den flippar jag typ ur totalt, med de är positivt eftersom att de är för att den är SÅÅÅ bra :D pussar från lilla mig

2010-11-11 @ 19:48:32
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

OMB!!! DET ÄR JU SKITBRA!!!!

KAN VERKLIGEN INTE SLUTA LÄSAA!!

VILL BARA LÄSA MEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!

GUUD VAD NI ÄR BRA PÅ & SKRIVA!

NI BORDE GÖRA EN BOK AV DE HÄRA



oh my gaaahh vad jag skulle vilja vara den dära tjejen asså :O ♥



ääääääääälskar eran historia ♥♥♥♥♥♥♥

2010-11-11 @ 19:57:42
URL: http://ebbaaasworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhhh! SKIT BRA! VILL LÄSA MER NUUU!

2010-11-11 @ 20:17:28
URL: http://jbstorys.blogg.se/
Postat av: Emma

Kan inte se del 7... :'(

2010-11-11 @ 20:29:49
URL: http://jbstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

skiiitbraa ären men att ni gör smiles?! gör inte historian så sann typ , typ :)? aja , äslskaren ändå :D skitbraaaaaaaaaaaaaaaaa

2010-11-12 @ 14:53:59
Postat av: <3

asså det är det bästa jag har läst i hela mitt LIV!!!!!!!!!! ÄLSKAR ER!!!!

2010-11-16 @ 19:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0