One less lonely girl - chapter 91

-Vi hittar på någonting ikväll gumman. Sa Justin och kramade om mig.
-Okej, ringer dig sen. Sa jag och kysste honom, jag kramade om Ryan och gick sedan in i huset.

Jag gick upp på mitt rum och packade upp allting. Men någinting känndes fel. Jag gick in till pappas rum och kollade, men ingenting där. Jag gick igenom hela huset men hittade ingenting, jag hade säkert bara inbilat mig. Men när jag gick ner för trappan såg jag något svart ligga på golvet nedanför. Jag gick ner och kollade var det va. Det var en svart skinnhandske.

Någon hade varit inne i vårat hus.



Jag stod bara still och tittade på handsken, sen på dörren igen. Jag tog upp min telefon fort och ringde Justin.

- Haha saknar du mig redan? svarade Justin efter två signaler.
- Justin, det har varit någon hemma hos mig, det ligger en svart handske på golvet, svarade jag fort för att sedan fortsätta. Kan du komma tillbaka?
- Skojar du med mig? Klart jag kommer tillbaka, jag ska bara lämna Ryan hos hans kompis.
- Tack, puss.
- Puss.

Jag la på och la ner mobilen i min ficka igen. Sedan satte jag mig i soffan i vardagsrummet för att sen sätta på en film i väntan på Justin, jag hade fortfarande en klump i magen eftersom jag inte hade någon aning om vem det var som hade varit hemma hos mig.

Femton minuter senare plingar det på dörren. Jag sprang fram och öppnade.

- Hur mår du? frågade Justin oroligt och stängde dörren bakom sig.
- Jag mår bra, men jag vet inte vad jag ska göra, man kan väl inte ringa polisen nu?
- Men sötnos, ta det lugnt, jag stannar hos dig hela dagen och natten okej? När kommer din pappa hem?
- Bra, han kommer hem imorgon på kvällen, minns inte vad han skulle göra.
- Okej... Tänker du på samma sak som jag? sa han och blinkade med ena ögat.
- Haha Justin.. sa jag och kunde inte låta bli att kyssa hans mjuka och blöta läppar.
- Kan vi inte se en skräckfilm? frågade Justin.
- Du vet att jag hatar skräckfilmer.
- Men jag kan ju hålla om dig, och i min famn vet du att du är trygg, haha! sa han och la armen om mig.
- Ne, vad söt du är! Men okej, för din skull då. Vilken film ser vi då?
- Hmm, Paranormal Activity? 
- Den där med andar och demoner? Skojar du!? sa jag och tog filmfodralet, bara framsidan skrämde mig.
- Jo, men nu ser vi den! Så hemsk är den inte, sa han och satte sig i soffan bredvid mig.

Han hade rätt i att den inte var så hemsk, men bara i början dock. Så fort det hände något läskigt gosade jag mig in i hans famn och han märkte att jag var rädd så han tog tag i min hand och höll den hårt och släppte den aldrig. Mitt under filmen hör jag hur ytterdörren öppnas och jag tänkte först att det förmodligen var pappa, men tänk om det inte var det, eftersom att han skulle komma hem imorgon? 

Mitt hjärta började klappa och jag klämde hårt om Justins hand och han förstod att något var fel. 

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag förstod vad Melody menade när hon pekade mot ytterdörren, för jag hade också hört att dörren öppnades. Jag reste mig upp ur soffan och viskade till Melody att hon skulle sitta kvar. Jag gick ut i hallen och såg Melodys pappa, men innan jag hann säga någonting såg jag att han höll sitt finger för munnen och gav mig ett flin. Jag fattade direkt och försökte att inte le när jag gick tillbaka till Melody. 

- Var det någon där? viskade hon och tog tag i min hand.
- Nej det var det inte, vilket är riktigt konstigt. Dörren smälldes ju igen?
- Jo, det är sant! Men nu glömmer vi det och fortsätter kolla på filmen, sa hon oroligt.

Vi fortsatte kolla på filmen och jag såg hela tiden Melodys pappa sticka fram huvudet då och då och jag försökte att hålla mig för skratt, som tur var att Mel inte märkte någonting. 

- Jag går upp och tar en macka om det är okej? frågade jag.
- Gör det du, men kom tillbaka fort! sa hon och pausade filmen.

Jag gick ut i hallen där Lucas stod och jag märkte att han inte var helt nykter. 

- Vad gör du för någonting!? Ska inte du komma hem imorgon? frågade jag.
- Jo, jag kommer fortfarande hem imorgon. Jag skulle bara hit och lämna min packning, ska dra till krogen snart. Sen ska jag sova hos min ehm.. flickvän, sa han och log ett konstigt leénde.
- Flickvän? När fick du det? Vet Mel om det?
- Nej inte än, men ska berätta det för henne imorgon, så säg ingenting! 
- Nej, okej jag lovar! 

Jag gick tillbaka till Melody men kom på att jag glömt att ta en macka.

- Var är din macka? frågade hon och kollade på mig fundersamt.
- Jag åt upp den, hehe!
- Inte så konstigt att det tog sån tid, haha!

Vi fortsatte att kolla på filmen och jag såg än en gång skymtar av Lucas. Jag förstod inte vad han höll på med men jag såg att han hade något lurt på gång. 

- Mel, kan inte du hämta något att dricka? Har rest mig upp två gånger nu, orkar inte..
- Jo, okej visst! sa hon och reste sig upp.

Precis när Melody korsat vardagsrummet och var ute i hallen hörde jag hur Lucas hoppade fram och skrek högt. Sekunden efter hörde jag också hur Melody skrek till. Jag reste mig fort upp och sprang ut i hallen där Melody stod med händerna för ansiktet och lutade sig mot Lucas.

- Förlåt sötnos, det var inte meningen att skrämma dig sådär! sa Lucas och höll hårt om Melody.

Jag hörde hur hon snyftade och jag förstod att hon grät. Jag kom och kramade om henne bakifrån och hon vände sig mot mig och la armarna om min midja.

Samtidigt som jag tröstade henne stod Lucas bakom och flinade, och jag försökte fortfarande hålla minen och inte skratta vilket jag tillslut gjorde. Hon puttade löst bort mig och kollade på mig, hon såg verkligen uppskrämd ut.

- Förlåt att jag skrattar, men lite kul var det! sa jag och la armen om henne.

Jag såg att hon först blev lite sur men sen kom ett leénde fort fram och hon började skratta. 

- Fy fan för dig pappa! sa hon och slog till honom på armen.

Han kramade om Melody och sa att han skulle komma hem senare.

- Vart ska du någonstans då? frågade Mel.
- Jag ska till krogen, träffa några vänner och senare vet jag inte, sa han och gav mig en menande blick.
- Okej, vi syns imorgon då! Godnatt, sa hon och pussade honom på kinden.

Pappa kom fort tillbaka och hämtade handsken som låg på bordet.

- Oj, jag glömde visst min handske! sa han och försvann fort.

Jag kollade förvånande på Justin och brast sedan ut i skratt.

- Det var pappas handske! Hahahaha.

Efter att ha skrattat åt det ett tag frågar jag Melody om vi ska fortsätta se filmen. Men innan jag hann avsluta meningen hoppade Melody på mig och började kyssa mig galet. 

- Hm, jag fick nog svar på frågan, sa jag och log och fortsatte kyssa henne.
- Vad är svaret då? 
- Att det är rätt så.. sent och att vi inte ska kolla klart på filmen, antar jag?

Till svars kysste hon mig och jag förstod vad hon ville.

------------------------------------------------------------------------
What ya think? Made BY: TESSI & RONYA!
Förlåt för dålig uppdatering, vi ber verkligen om ursäkt. Men det har varit lite strul och vi skrev ett kapitel igår som sen försvann och ja, vi orkade inte börja om för att vi vart så sjukt jävla irriterade. Men här är det efterlängtade kapitlet då! Det kommer ett till idag också, hehehe!





Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra :)

2011-04-10 @ 13:26:25
Postat av: fia

Haha grymt!

2011-04-10 @ 13:28:17
URL: http://abieberstorybyme.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-10 @ 13:35:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: linn'

Skitbra :D

2011-04-10 @ 13:37:32
URL: http://storiesaboutjustin.blogg.se/
Postat av: mimmi

fett bra ! ;)

2011-04-10 @ 13:50:22
Postat av: Anonym

skitdålig

2011-04-10 @ 14:14:19
Postat av: Julia

Awesome!! :D

2011-04-10 @ 14:32:26
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Ahmet

älskar den!! :) meer

2011-04-10 @ 14:36:05
Postat av: Emmy

jätte bra!! <333 mmeerr

2011-04-10 @ 14:39:04
Postat av: sofia

hahahhahaha handsken! xD



älskar bloggen, världen bästa!

2011-04-10 @ 14:52:21
Postat av: anna

sjukt bra!

2011-04-10 @ 15:08:39
Postat av: josefine

bäst ju :D meer

2011-04-10 @ 15:31:57
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Clara

Alltid lika bra,skriv mer! :)

2011-04-10 @ 15:44:38
URL: http://claralidgren.webblogg.se/
Postat av: YouKnowHoIAmDon´tYou

Awesome!!<3

Men FÖRSÖK att skriva oftare ;)

Jobbigt att vänta !!

2011-04-10 @ 15:50:23
Postat av: Lovisa

Den var inte alls skit dålig!!! den var skit bra fattar inte varför den skerv så!!?? men skit bra att det kommer en till idag!! ÄLSKR eran blogg!!

2011-04-10 @ 16:02:22
Postat av: Anna

asbra!

2011-04-10 @ 16:16:24
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket bra!

2011-04-10 @ 16:42:17
Postat av: Anonym

Biebergasm maybe? ;) Skitbra och till anonym där uppe som tycker att det är skitdåligt, gå och fucka dig din jävla idiot, fattar du inte att dom sitter och skriver i flera timmar för att göra oss nöjda men kommer du säger "skitdåligr"-.- vafan är det för människa:@

Bry er inte om det tjejer för ni skriver sjuktbra ;D<3

2011-04-10 @ 16:44:49
Postat av: Anonym

när i kvällkommer den

2011-04-10 @ 16:57:57
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-10 @ 16:59:54
Postat av: Michelle

Jätte bra , meera :D

2011-04-10 @ 17:44:17
URL: http://michellerydstedts.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymmt, ni är så himla grymma!

2011-04-10 @ 18:11:17
URL: http://hollywoodgossips.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra:-D <3333

2011-04-10 @ 18:28:54
Postat av: Anonym

Jätte bra!!!

Detaljerad biebergasm haha?? ;)

2011-04-10 @ 18:52:49
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sounds good to me! (:

2011-04-22 @ 09:15:48
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0