One less lonely girl - chapter 99

- Vad håller du på med!? skrek Scooter och tog upp min väska och kastade den hårt mot mitt bröst.
- Jag har fått nog av alla dem där jävla paparazzisarna, dem kan aldrig lämna mig ifred och jag sa åt honom att sluta rycka i min jacka men självklart gjorde han ju inte det. Jag skiter i vad pressen säger, jag skiter i allt just nu förutom Melody. Jag vill fan inte ens vara i det här jävla landet. Jag kanske är uppfostrad här men om Melody inte är här är jag inte hemma. Jag vill tillbaka, jag vill vara med Melody!



När vi satt i bilen påväg upp till huset sa jag inte ett ord till någon och ingen pratade med mig heller, eller rättare sagt ingen pratade med någon. Det var en sån pinsam tystnad att även när jag lyssnade på musik kunde jag känna den pinsamma stämningen.

När vi äntligen var framme fick jag till ett litet leénde på läpparna när jag såg pappa. 

- Hej gubben! sa han och kramade om mig hårt.

Vi stod och kramades ett tag och jag släppte taget om pappa när jag hörde ett litet bekant skratt. Jag kollade mig omkring och hörde sedan skrattet igen. Jag kollade ner och bakom pappa stod lilla Jazmyn i hennes söta rosa jacka och kramade hårt om hans ben. 

- Vart kan lilla Jazmyn vara? Vart kan hon vara? sa jag och kunde inte låta bli att flina.
- Bieber Bieber Bieber! sa hon och sprang iväg när jag jagade henne.

När jag väl fick tag på henne lyfte jag upp henne och kramade om henne, likaså gjorde hon. Jazmyn har fått en vana att kalla mig för Bieber och inte Justin senaste tiden. 

Middagen var klar och det var fortfarande en jobbig stämning mellan mig och crewet, jag orkade inte längre så jag tog upp det på en gång.

*kling kling*

Alla blickar riktades mot mig och det blev alldeles tyst efter att jag klingat med skeden mot glaset.

- Ehm, jag ville bara säga förlåt för att jag varit som jag varit senaste tiden. Men som ni vet, så ja.. ligger Mel på sjukhus vilket är riktigt jobbigt och förlåt för att jag tagit ut det mesta på er, och ni vet att det inte är meningen. Ni är min familj och jag älskar er verkligen, tro inget annat! Jag vill bara att det ska vara lugnt mellan oss för det har varit rätt stelt senaste tiden.
- Awwwww! sa alla i kör.
- Justin men vi förstår dig, det är ingenting och säga förlåt för men ändå bra att du tog upp det! Vi älskar dig också, sa Scooter och gav mig en blink.

Strax efter höjde mamma glaset och sa:

- En skål för Justin och en skål för hoppet om att Melody blir bättre!

Alla höjde sina glas och skålade med varandra. 

- Du Justin, vet du att Caitlin och Christian är här nu i Kanada? Dem stannar hos Chaz hela den här veckan, sa pappa.

Det hade jag helt glömt bort, Chaz och Ryan! När jag ätit upp skyndade jag mig upp för att packa upp allting och sedan ringde jag Chaz så fort jag vart klar.

- Somers, vart är ni? 
- Justin! Är du här, i Kanada?
- Ja, ja det är jag. Förlåt att jag inte sa något tidigare, men det kom så plötsligt och jag har bara varit här i några timmar men som sagt, vart är ni någonstans? Hos Ryan eller?
- Ja det är vi, kom över hit vet jag! Caitlin och Christian är också här. 
- Jo jag hörde det, men jag skyndar mig över dit och vi hittar på något riktigt kul, för ja.. du vet.
- Jag hörde det där om Melody, jag hoppas hon verkligen blir bättre. Men såklart vi hittar på något kul, vi måste bring the old times back, you know?
- Haha, jadå! Jag kommer snart. Adios amigo, sa jag och la sedan på.

Jag fixade mig klart och sa hej då till de andra. Eftersom Ryan inte bor så långt bort tog jag min röda moppe som pappa nyligen köpt till mig.

När jag hade kommit fram till Ryans hus ställde jag moppen mot väggen, och la hjälmen bredvid. Jag gick och tog mig en titt runt huset för att se om de var utomhus, men det va dom inte så jag gick direkt upp till den stora ytterdörren där det stod "BUTLER" ovanför brevlådan.

Innan jag hann reagera efter att ha plingat på dörren blev jag påhoppad av Chaz och strax efter kom Ryan och Christian. Samtidigt som jag kramade alla såg jag in i lägenheten och där stod Caitlin med ett litet leénde och kollade ner i golvet. När killarna släppt taget om mig gick jag in och hängde av mig jackan och tog av mig skorna. Caitlin stod hela tiden lutad mot väggen och jag kände hur hon iakttog varenda litet steg jag gjorde.

- Hej, det var länge sen! sa jag och kramade henne.
- Jo det var det, hehe. 
- Hur är det med benet nu? Bättre antar jag?
- Jo det är det, mycket bättre!
- Okej, så bra.

Nu vart det lite awkward mellan oss och jag visste inte hur jag skulle ta mig ur den här sitsen med tankte på allt som hänt mellan oss.

- Eehm, hu..
- Hur må..

Vi båda avbröt varandra.

- Säg du, sa Caitlin och log stort.
- Nee, jag tänkte bara fråga vad du haft för dig senaste tiden o så, svarade jag som fortfarande stod några cm ifrån henne.
- Jaha, nej jag har inte gjort så mycket, jag och Peyton har blivit jätte bra kompisar igen, du vet ju hur det var mellan oss förut.
- Okej, är hon också här? För jag vet ju att hennes mormor bor här va?
- Ja det är hon, fast det är hennes farmor som bor här faktiskt! sa hon med ett skratt.

Vi kollade på varandra ett tag och vi båda log stort.

- Hallå, kommer ni eller? Vi spelar xbox va fan! sa Ryan som stod vid trappan. 

Vi gick upp tillsammans och efter att både jag och Caitlin hade suttit uttråkade i en halvtimma och kollat på när Christian och Ryan kört fifa frågade Caitlin:

- Vill du gå ut? En promenad här nedanför?
- Jag? frågade jag.
- Nej, DIN MAMMA, men ja såklart dumhuvud, DU!
- Haha, okej jo visst!

Efter ett tag kom vi fram till en bro, som jag och Caitlin alltid va på när vi var tillsammans. Den var jätte mysig, och där hade vi jätte många minnen när vi till exempel pratat om vårat förhållande, och där vi tillbringat många timmar tillsammans, när vi kyssts osv.. Men Melody, hon är allt för mig. Skulle aldrig ens tänka tanken att göra något med Caitlin just nu.

Vi satte oss i mitten av bron och var tysta, tills Caitlin avbröt den och kollade på mig.

- Du, vi måste verkligen prata igenom det här, med våra känslor och sånt.

-------------------------------------------

HEJHEJHEJ. Förlåt gott folk. Men jag ( tessi ) och ronya är lite.. ja ni vet, ni kanske fattar.. påsklov osv. men ja, vi bestämde oss för att skriva ett inlägg iaf! KOMMENTERA :) <3 SARA

Kommentarer
Postat av: Liina<3

as bra jue! <3

2011-04-20 @ 02:43:14
URL: http://withlina.blogg.se/
Postat av: julia

Grymt braa!!! <3

2011-04-20 @ 05:52:58
Postat av: Clara

Men kom igeeen! Även fast ni har påsklov kan ni väl skriva mer? Snällaaaaaaaaaaa....skriv mer! Den är fortfarande jättebra,MEN OM CAITLIN KYSSER JUSTIN,DÅ TUSAN!

2011-04-20 @ 08:18:09
URL: http://claralidgren.webblogg.se/
Postat av: lillelin (elin)

bra tessi hahha kan 100 komma idag! snälla det vad ju så bra!

2011-04-20 @ 09:34:02
URL: http://melondystory.blogg.se/
Postat av: Matilda

AS BRAAO :)

2011-04-20 @ 10:19:40
URL: http://mmatii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meer:)

2011-04-20 @ 10:23:59
Postat av: Anonym

grymt bra! ♥

2011-04-20 @ 10:58:02
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-20 @ 11:00:38
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättebra! Vill läsa meeeer! :D

2011-04-20 @ 11:08:16
Postat av: jennie

meer !!!!! yehh !!! meer

2011-04-20 @ 11:29:25
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-20 @ 11:35:45
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: bella

mega bra! :)

-meer!<2

2011-04-20 @ 11:40:40
Postat av: Julia Rosbo! <3

Jag gillade kap.. mycket! Längtar tills nästa kap...! :) <3

2011-04-20 @ 11:46:21
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-20 @ 11:48:12
Postat av: Emmy

jätte bra!! kan inte vänta!<33

2011-04-20 @ 12:08:57
Postat av: Sofie

neeej det få inte hända ngt mellan dem nu iaf! :o <3

2011-04-20 @ 12:56:43
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Louise

Den är jättebra!!! Inte sämre uppdatering nu än vad det redan är :(

2011-04-20 @ 13:54:49
Postat av: sofiaaa

sååååå bra, meeeeeeeer! :D

2011-04-20 @ 14:25:34
Postat av: emma

ojj ni har skrivit 99 eisoder hittills! Gryyyymt tjejer! jättebra! kanske dags att starta en ny ? :)

2011-04-20 @ 16:02:10
Postat av: Amanda ♥

Komigen, mer! Kapitel 100, nu måste vi få läsa något extra smaskigt ;)

Tack för en bra berättelse! :)

2011-04-20 @ 17:24:35
URL: http://onlywithyou.blogg.se/
Postat av: SOPHIE

MEEEER!<3

2011-04-20 @ 18:03:46
URL: http://emsophiegranlund.webblogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeer

2011-04-20 @ 18:05:24
Postat av: MALIN

Jäääättebra! Skriv mer! :D

2011-04-20 @ 18:31:55
Postat av: Lovisa

Grymt bra!!!!! 100 idag snälla!!!!!

2011-04-20 @ 19:42:17
Postat av: ebba bieber :)

gaaaaaaaaaalet bra! :D

älskar eran novell♥



skriv meeeeeeeeeeeeer!!!!!!!

helt beroende!

2011-04-20 @ 21:37:45
Postat av: tilda:)

vill inte vara elak men ni typ suger på att uppdatera? innan skrev ni jätte ofta nu skriver ni ett kapitel på två dagar och då är det inte ens långt typ .. synd för novellen är SKEEETTTAAA BRAAAA men man orkar knappt gå in här och se samma kapitel ...

2011-04-20 @ 23:43:22
Postat av: Malin

Hallå, super bra novell. Men en sak fattar jag inte, Melody hade ju blivit signerad men hon är aldrig i studion. Hon har bara vart där en gång ? :)

2012-02-03 @ 20:47:50
URL: http://maalinisakssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0