One less lonely girl - chapter 115

Flygresan tog ett långt tag och när vi väl kom fram och ska kliva av flyget håller Melody hårt i min hand.

- Nu går vi av då, sa hon glatt och reste sig från sätet.

När vi gått av vet hon fortfarande inte vart vi är någonstans. Så fort vi kommer in till gaten så går jag framför Melody och jag ser hur hennes min förändras så fort hon läser vart vi är.

- WELCOME TO BAHAMAS!?!??! Skojar du nu Justin? sa hon och läste högt på välkomstskylten bakom mig.



Hon hoppade på mig och kramade om mig hårt.

- Nej jag skojar inte, kände att vi behövde åka bort lite ifrån allt där hemma och att vi har en mysig sista vecka innan turnén.
- Trodde vi skulle åka till typ London eller något men gud, det här är galet mycket bättre!
- Kom nu, vi måste in och hämta packningen. Vi måste skynda också för annars kanske bussen till hotellet åker utan oss.
- Hotellet? Har du bokat hotell också? frågade hon med häpnad min.
- Ja? Tror du att vi ska bo på gatan eller? sa jag och knuffa till henne lätt.
- Nej det är sant, förstår bara inte hur du kunde göra allting utan att jag märkte något, vi var med varandra i princip hela tiden förra veckan?
- Nja, hela tiden var vi väl inte med varandra men när du åkte och träffade Nicole så passade jag och mamma på att boka in en resa åt oss.

Hon gav mig det stora leéndet som gör mig alldeles knäsvag och sedan gick vi in och skulle leta upp våran packning. Det var fullt med folk överallt men som tur kände ingen igen oss. Glasögonen gjorde trots allt en del skillnad. 

När vi hittat packningen ska vi leta upp mammas kompis som jobbar på hotellet vi ska bo på som skulle stå med en skylt.

- Vad letar du efter Justin? frågade Mel och ryckte mig lätt i armen.
- Jag letar efter en kille med en skylt där det ska stå Derek på!
- Derek? Varför just Derek?
- Det är mitt kodnamn, tror du att han skulle kunna stå med en skylt där det står 'Justin Bieber'? Det skulle bli kaos här inne, sa jag och skrattade.
- Jo, det har du rätt i.

Efter att vi kollat runt ett litet tag så ser jag en man som står lika förvirrad som oss och letar runt. Han håller i en skylt där det står Derek. Jag tog Melody's hand och vi gick bort till mannen.

- Scott, sa han och räckte fram sin hand.
- Justin, sa jag och skakade den.
- Bussen går snart så vi måste skynda! sa han och tog våra väskor i varsin hand.

Vi går hastigt efter honom och försöker hinna med, vilket inte var lätt.

- Du, Justin? sa Mel och petade på mig samtidigt som vi gick.
- Vad är det? 
- Han verkar lite skum, är du säker på att det är rätt kille?
- Ja det är jag, jag har träffat honom förut, fast då var jag väldigt liten och min mamma och han är bra kompisar så han är pålitlig, tro mig!
- Okej bra!

När vi kom fram till bussen var det inte en vanlig turistbuss utan en liten fin vit buss där bara några personer får plats.

- Men skojar du nu Justin? Har du hyrt en buss också? sa hon och log stort.
- Allt för dig baby! sa jag och pussade henne på kinden och öppnade dörren åt henne.

Efter att ha åkt i tjugo minuter i bussen hör jag hur Melody's andetag hörs mer och mer. Jag kollar åt sidan och sen ner på hennes underbara ansikte och såg att ögonen var slutna och munnen lite vidöppen. 

- Vakna älskling, vi är framme vid hotellet nu! sa jag och skakade henne lätt.
- Redan framme? sa hon och gnuggade sig för ögonen.
- Du har sovit i en timma nu och klockan är nu snart två. Vi går till rummet och vilar oss lite sen har jag en överraskning förberedd, sa jag och höll upp bussdörren.
- Ännu en till överraskning? Du får aldrig nog va? sa hon och gick ur bussen.
- Nej, verkligen inte! Får aldrig nog av överraskningar eller dig, så du får vänja dig, sa jag och tog tag i hennes hand.

När hon vänder sig om ser jag hur hennes min förändras fort.

- Ska vi.. bo här? frågar hon och kollar på mig som ett frågetecken.
- Är det inte tillräckligt fint för dig eller? 
- Tillräckligt fint för mig? Rättare sagt finare? sa hon och kollade upp på det höga hotellet.

Medans Scott tog våra saker så gick vi in till lobbyn där vi fick våra nycklar och sedan tog en Piccolo som jobbar på hotellet med våra väskor till rummet.



- Det här är otroligt, aldrig sett ett finare rum! Eller borde jag säga lägenhet? Det är ju gigantiskt här! Det är ju bara att gå ner till havet typ en meter härifrån!? Kan vi inte bo här föralltid? Strunta i turnén och bara vara här med mig i all evighet? Snälla snälla snälla? Den här sängen är ju helt otrolig, tänk hur bra sex vi kommer ha i den! sa hon och slängde sig över sängen.
- Oj oj oj, där ser man! Ja det kan jag tänka mig men du vet att jag inte kan strunta i turnén, om några år så lovar jag dig att vi flyttar hit! sa jag och la mig brevid henne i sängen med armen om henne.
- Bra sötnos, nu har du lovat att vi ska flytta hit! sa hon och lutade huvudet uppåt och pussade mig lätt på munnen.
- Ska vi ta en powernap? Sen väntar nästa äventyr! frågade jag.
- Ja det kan vi, är helt slut! När vi vaknar så packar vi upp och sen går vi ut på ditt lilla äventyr!

Jag ställde alarmet på klockan tre så vi åtminstone får 40 minuters sömn. Jag har svårt att sova för det enda jag gör är att kolla på Melody. Hon är så vacker och söt när hon sover och jag kan inte sluta kolla. När hon väl började andas högt förstod jag att hon somnat helt vilket gjorde mig trött så tillslut somnade jag också.

Fick några minuters sömn och sen gick alarmet igång. Jag reste mig sakta upp och tog fram broschyren som låg i resväskan. Jag kollade upp tider och hur länge min överraskning höll på. Tid hade vi tillräckligt med kan man verkligen säga. 

- Upp med dig nu latmask! Vi ska packa upp och sen ska vi gå, upp och hoppa! sa jag och skakade om henne.
- Jajaja, jag är vaken! sa hon och satte sig upp.

När vi packat klart allting tog jag på mig mina badbyxor.

- Varför har du badbyxor? Ska vi till stranden? Skulle vi inte på ditt såkallade 'äventyr'?
- Hur vet du inte att äventyret är vid stranden? sa jag och la fingret under hennes haka och kysste henne.
- Smart där, jag ska också ta på mig badkläder antar jag?
- Smart där, ja det klart du ska!
- Åh, är så nyfiken! Vill veta nu, nu, nu!
- Du får veta snart om du bara skyndar dig så, sa jag och gav henne en blink innan hon försvann in på toan.

----------------------------------------------------------------------------------
Förlåt för dålig uppdatering, men det är som sagt bara jag som bloggar vilket känns uselt för jag orkar inte (Ronya). Trodde jag aldrig skulle behöva avsluta denna novell on my own, men tydligen så...



Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-08-15 @ 10:13:49
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

det var jätte bra :D

2011-08-15 @ 12:02:49
Postat av: Johanna

Hej, dom två sista inläggen har varit jätte bra...fortsätt! :)

2011-08-15 @ 12:41:32
URL: http://blivandejournalister.blogg.se/
Postat av: ebba :)

SJUUUUKT BRA!!!!!!!!!!



ÄLSKAR ERAN NOVELL ♥



SKRIV MEEEER!!!!!!!!!!!!

2011-08-15 @ 14:05:02
Postat av: mirja (:

Shit ni skriver awesome! :o mer..<3

2011-08-15 @ 17:10:16
URL: http://mmmirja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra!!!

2011-08-15 @ 18:42:08
Postat av: emma

Grymmt bra!! Äntligen kmr kapitlet... nu tkr jag att det ska komma biebersex!! Haha, men efter denna novellen kmr du börja på en ny då elr kmr du lägga ner den?? För det känns nu lite osäkert pågrund av att du inte hinner uppdatera och sånt :P tacksam för svar :D

2011-08-15 @ 18:44:25
Postat av: OliviaBeadles.<3

Du gör en fantastisk jobb ska du veta! Jag skulle nog också känna som du om jag satt i denna sits. Men du kan ju ta in gästbloggare? :) Bara ett tips om du själv inte är nöjd med uppdateringen. ♥

2011-08-15 @ 19:28:58
Postat av: Edith

Ändå sjukt bra! Väldigt dålig stil av din kompis att inte hjälpa dig... :/ <3 <3

2011-08-15 @ 20:13:23
Postat av: Ida - Usa 12/13

sjuktbra :D

2011-08-15 @ 20:30:50
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: Ofelia

Asså.. Ifall du vill ha hjälp att skriva och så, så hjälper jag gärna till!

Hör av dig på Facebook om det lockar dig, Ofelia Hager :)

2011-08-15 @ 21:24:18
URL: http://theotherones.blogg.se/
Postat av: amanda

jade är synd att du måste de, men jag hoppas och tror på dig, den är sjukt bra!

men ta inte slutet för hastigt de blir så jobbigt om du förstår vad jag menar(L)

PUUSSSSS!

och skriv gärna snart!

2011-08-15 @ 21:30:21
Postat av: Anonym

sluta tyck så jävla synd om dig själv -.-

2011-08-15 @ 21:34:18
Postat av: ida

jag förstår dig men jag älskar den!!

vi finns här och peppar dig till att skriva!<3 :)

längtar tills nästa<3

så du bara vet så gör det inte om det tar lite tid innan det kommer upp! du får ta den tid du kan att skriva!

men som du vet så älskar jag den!!<3

2011-08-15 @ 22:22:59
Postat av: Thi

AWESOME BRA KAPITEL!



Snälla sluta inte med novellen gillar när du skriver.

Kan inte du börjar med en ny så kanske jag kan vara huvudrollen?? <3<3<3<3 Älskar verkligen bloggen! :D

2011-08-15 @ 23:43:42
Postat av: Lovisa

Ska ni ta bort bloggen?! I så fall blir jag ledsen:'( för det får ni inte!

2011-08-16 @ 00:02:07
Postat av: Bettan<3

Den ee jättebra! <3

Du behöver inte stressa , jag kan vänta men bara du skriver en någon gång :D

#Swag!

2011-08-16 @ 00:19:35
Postat av: amanda

anonym: sluta tycka synd om dig själv..-.-



du kan fan dra åt helvete va fan är ditt problem, antagligen är de jobbigt för henne om hon måste skriva ssjälv,har du inget bättre för dig än att komentera en massa skit.

gå och lägg dig för fan.

2011-08-16 @ 10:25:33
Postat av: I ♥

Haha! Grymt det där med Derek ;-) Jättebra Ronja! Fortsätt så <3

2011-08-16 @ 17:39:19
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2011-08-16 @ 22:43:58
Postat av: E

Jag kanske skulle kunna hjälpa dig att skriva, jag är kanske inte i klass med er, men jag skulle göra mitt bästa. om det skulle underlätta för dig liksom! bara att höra av dig till min mail (skriver in den i e-postadress rutan) :)

2011-08-17 @ 10:27:07
Postat av: Goda

FAN VAD DUKTIG DU E,RONYA!!! XD

Jag e bara glad att ni ens har en blogg me jb-noveller!!!

NI E SKIIIT SNÄLLA ATT NI ENS OFFRAR FRITID TILL DETTA!!!

Hoppas nån ser detta ;D<3

2011-08-17 @ 14:25:02
Postat av: vicki

Det var ett superbra kapitel!

Och när ni har gjort klart novellen, ta snälla inte bort bloggen då, den kan finnas kvar som ett minne! Och andra kanske vill läsa den, eller nån vill läsa den igen! I alla fall hur bra som helst!

<3

2011-08-17 @ 17:32:47
URL: http://vickisoderlund.blogg.se/
Postat av: JessicaBieber

Gryyymt! ;)

2011-08-17 @ 21:28:26
URL: http://[email protected]
Postat av: moa

så jävla awesome är du ronya!

och det är lugnt att uppdateringen är seg, jag väntar ;) det är endå bra, för då har man något att längta till!:)<3

2011-08-18 @ 10:25:11
URL: http://mhellstrm.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag skulle gärna vilja göra och hjälpa till med några delar om du vill och så? Vore helt awesome:) Älskar verkligen er/din novell!

2011-08-18 @ 15:42:22
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: Jess

OMB!WOW!!

I have read this stoys in English because I don`t understand Swedish but...WOW!!

THIS GIRLS WHO WRITES THIS IS AMAZING!! XD<3

2011-08-18 @ 21:26:31
Postat av: Mickis

Jag struntar i hur lång tid det tar innan nästa del kommer, men jag skulle vilja att ni skrev någon sorts snabb genomgång för jag har typ tappat hela storyn ? Skulle vara jätte tacksam :)

2011-08-20 @ 03:21:12
Postat av: julia

grym novell ! hoppas du skriver snart igen! kan inte vänta :-



)

2011-08-25 @ 21:03:06
URL: http://www.julia-lissel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0