One less lonely girl - chapter 47

Kvällen slutade på ett perfekt sätt, vi åkte hem till mig och utanför huset drog han mig tätt intill honom och kysste mig mjukt, flera gånger. Tillslut kom pappa ut och frågade om Justin ville sova här och det ville han såklart. Innan vi somnade låg vi tätt intill varandra och bara kollade på varandras ansikten.

-Du är så otroligt vacker. Vet du det? Sa Justin och kysste mig.
-Du påminner mig hela tiden, men jag är ingenting jämfört med dig.
-Haha, godnatt älskling.
-Godnatt, jag älskar dig.. Sa jag försiktigt.
-Jag älskar dig med min ängel och det har jag alltid gjort.


Morgonen efter skulle Justin upp tidigt, det var trots allt söndag och han hade möten att gå på, filmen hade ju snart premiär! När jag vaknade så låg det en lapp vid min mobil. Det var från pappa.
Eric, han som är så sjukt snygg! Jag vet, jag har Justin men lite ögongodis måste man väl endå få ha? Jag såg till att göra mig lite fin innan jag gick ner. När jag kom ner satt han där på huk och höll på skruva med rören under diskbänken. När han hörde att jag kom blev han rädd och slog huvudet hårt i bänken.

- Oj förlåt att jag skrämde dig! Ska bara hämta något att äta.
- Aouch! Nej, det är lugnt! Mitt fel sötnos.

Sötnos? Va? Aja, jag gillade uttrycket men han är runt 7 år äldre än mig? Det är bara vidrigt? När jag stod och sträckte mig efter brödet som låg i överskåpet kände jag hur iakttagen jag var och när jag vänder mig om står Eric där och kollar på mig. Jag ignorerade det och började nu bre min macka. Jag kände hans närhet men den här gången gillade jag det inte, det var en läskig känsla.

När jag brett klart mackorna och hällt upp oboy försöker jag komma bort därifrån så fort jag bara kan. Och när jag vänder mig om och ser en sista glimt av honom ser jag att han fortfarande kollar på mig när jag går upp för trappan. Han hade en sån där äcklig blick och jag fick ärligt rysningar av det.

Jag stängde dörren hårt efter mig och låste, trodde inte Eric var sån. Jag ringde Tiffany på en gång och berättade om Eric, jag hade kvällen innan ringt henne och berättat om honom hur snygg han var och nu hade min syn om honom ändrats helt! Tiffany bad mig att hålla mig borta från honom, så jag bestämde mig för att stanna på rummet. Snart så knackar det hårda knackningar på dörren.

- Vem är det?
- Det är Eric! Kan du öppna? Ganska så viktigt.
- Jag kan inte, ska ehm, jag ska duscha nu! Är naken, tyvär!

Jag blev tvungen att komma på en lögn, vilket var en riktigt dålig lögn. När det blev tyst och när jag går sakta fram till dörren för att kolla i nyckelhålet om han står kvar möts våra ögon i nyckelhålet och jag kollar snabbt bort. Han fortsatte nu med knackningarna som jag försökte ignorera, jag ringde Justin. Signalerna gick och gick men fick aldrig något svar. Nu började jag bli riktigt rädd. Tillslut försvann knackningarna och jag hörde hur ytterdörren smälldes igen. Pjuh, äntligen var han borta. Jag hade nu klätt på mig för att gå ut på en promenad. 

När jag kom ut var det första jag såg huset tvärs över gatan, jag fick som en klump i magen.. Det var där John bodde. Det hade blivit rätt så risigt, och det har endå bara gått ett och halvt år. Jag går runt huset och märker nu hur en äldre kvinna kollar på mig ifrån fönstret. Jag försöker gå fort därifrån men hör hur hon snart öppnar dörren.

- Är det Melody?

Jag vänder mig om och ser nu John's mamma.

- Juliet, trodde inte ni bodde kvar! Sa jag och gick nu fram och kramade henne.
- Jo det gör vi, kom in på en fika. Har en hel del att berätta, vill även höra om allt i Sverige!

Jag kunde såklart inte säga nej och jag gick nu och satte mig i soffan. Snart kommer hon in med Té och ett fat kakor.

- När kom du tillbaka hit till Atlanta? Inte sett dig.
- Nja, kom tillbaka förra veckan så det är inte så konstigt att du inte sett mig!
- Jaha, jo då förstår jag! Sa hon och doppade nu en kaka i téet.
- Vart är John nu förtiden? Det var ett tag sen man såg honom.

Man såg hur bekymrad hon vart när jag bara nämnde hans namn. Man såg att hon ville svara men var som tom och fick inte ur sig några ord.

- Har det hänt något? Frågade jag nu ledset.
- John har gått med i armén. Han kommer inte tillbaka förns om ett tag.
- Vänta, va? Sen när då? Och vadå ett tag?
- Ja, förra året gav han sig in i detta. Jag kunde inte hindra honom för han ville verkligen. Ingen vet när han kommer hem, när han får åka hem är då han kommer hem.

Jag kände hur mina ögon snart fylldes av tårar. Jag grät inte, men blev väldigt tårögd. Lilla John? Ute i armén? Kunde inte se mig det framför mig.

Efter att ha pratat lite om John frågade hon ut mig massor av saker om Sverige, vilket alltid är lika kul att berätta om för att det är ett sådant underbart land. När klockan närmade sig middagstid gick jag hem. Vid middagen ville jag berätta för pappa att jag aldrig mer ville se Eric här, men det kändes fel för jag vet hur nära vänner dem blivit senaste tiden så jag höll tyst om det. Jag vart som proppmätt efter middagen och slängde mig i sängen. Jag kom på att jag glömt min mobil hemma när jag gått över till John, eller borde jag säga Juliet? Han bor ju inte där längre..

Jag kollade och hade två missade samtal, förvånande! Dem var båda två ifrån Justin. Jag ringde upp honom och bestämde nu också för att inte berätta något om Eric, jag kanske ändå bara hade fått fel uppfattning om honom? Jag bad Justin komma över och han sa att han var här om bara några minuter.

Han hade rätt, det tog bara några minuter innan det plingade på dörren. Jag skrek och bad pappa att öppna för jag var för mätt för att orka resa mig upp. När Justin öppnade dörren till mitt rumsken han upp hela rummet med sitt gulliga leénde och la sig nu brevid mig i sängen.

- Vad har du haft för dig idag då? Frågade jag och höll handen över magen.
- Idag, hmm! Möte, interjuv, möte, sen än en gång en till interjuv. Haha! Stressigt värre.
- Allt angående filmen eller?
- Mjo, det mesta ja, sen en hel del andra saker, som till exempel dig. Får jätte mycket frågor om dig, hehe!
- Och vad svarar du?
- Du vet vad jag tycker, jag vill inte blanda in pressen och alla i mitt privatliv, eller i mitt kärleksliv rättare sagt.
- Jo, jag förstår, jag vill bara inte att du skäms över mig eller så. Sa jag nu med en lägre röst.
- Skäms? Vad har jag att skämmas över? Att jag har världens vackraste och finaste flickvän? Rättare sagt jag som borde skämmas, du är för fin för mig.

Jag log mot honom och gav honom nu en lång kyss. Efter att ha pratat ett tag satte vi oss vid datorn.

- Ska lägga upp en bild på twitter på oss, nu tar vi en bild tycker jag! Sa Justin och tryckte upp webbkamera programmet.

Vi började ta jätte knasiga bilder men tillslut så ville han ha en fin bild att ladda upp. Han hade först tjocktröja på sig men tog sig nu av den och satt där i sin grå V-ringade tröja. Jag satt i min vita tjocktröja och luvan på såklart. Medans Justin höll pekfingret på en knapp på tangentbordet som gjorde att man tog kort höll han med andra handen i min hand. Nu tänkte vi inte på att få en bra bild utan jag lutade mig framåt för att ge honom en kyss. Medans vi kysstes hörde jag hur kamera ljudet klickade och när vi slutade kollade vi på bilderna. 

- Den här var jätte fin! Sa jag och pekade på en bild.

Justin klickade upp den och han nickade och log sedan mot mig. Han klickade upp twitter och laddade sedan upp bilden.
- Så, nu är den uppladdad! Sa han och gav mig en kyss.

Kyssen blev intensivare och jag la mig nu i sängen och vinkade hit honom. Han la sig brevid mig och jag la mig nu över honom. Jag höll nu fast i hans händer ovanför hans huvud.
- Får jag kyssa dig när du ligger såhär? Frågade jag med ett flin.
- Kommer du ihåg? Never say never? Sa Justin med ett litet skratt.
- Never say never! Sa jag och lutade mig nu ner för att ge honom en kyss.
-----------------------------------------------------------------
Förlåt för igår! Men vi båda hade prov idag (vi går ju i samma klass) Så därför kunde ingen av oss uppdatera, förlåt! Men ni fick ett långt kapitel ,eller hur? Och antar att Alice skriver ett till ikväll. PUSS PÅ ER! KOMMENTERA!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker ni borde skriva fyra kapitel (om inte mer) för att ni inte skrev igår! :D

2011-02-18 @ 15:51:37
Postat av: Anonym

förresten så var detta kapitel jätte bra! (y)

2011-02-18 @ 15:52:10
Postat av: Mickis

Jätte bra och den var efterlängtad. Men usch den där Eric verkar läskig tänk så är han en våldtäktsman eller så är det John utklädd till honom, hmmm

Postat av: blablabla

Ska nån utav er till Justin's konsert i Danmark den 1:a april, själv ska man dit :)

2011-02-18 @ 16:32:18
Postat av: Anonym

jätte bra kapittel! skriv mer! man blir som beroende av att läsa.!!<33333

2011-02-18 @ 17:17:22
Postat av: JESSY DITT #1 FAN" :d

gud va läskigt men den där erik :o

men blir beroende mer mer mer! ;)

2011-02-18 @ 17:24:16
Postat av: evelina

ååh bra kapitel :D. Har längtat efter det:)

2011-02-18 @ 17:39:58
URL: http://entjejelina.blogg.se/
Postat av: Sofia

OMG! :o fet läskig Eric var! :O mer! :D

2011-02-18 @ 18:26:55
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Emelia

Meeer, skitbra :D

------------------------

Nu är nästa LÅÅÅÅÅNGA del uppe på vår novellblogg!

Extra spännande! Läs gärna :D /Kram

2011-02-18 @ 18:32:18
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker att den där Eric ska typ börja gilla henne o så ... :D

2011-02-18 @ 18:49:08
Postat av: ammis

bra, efterlängtat kapitell:)<3

2011-02-18 @ 19:10:13
Postat av: Anonym

Asbra

2011-02-18 @ 19:23:35
Postat av: Anonym

awesomee meer !!

2011-02-18 @ 19:42:49
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

GAAAAAALET BRA!!!! :D

älskar eran novell♥



SKRIV MEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D

2011-02-18 @ 19:53:46
Postat av: frida

meeer!! helt awesome!:)<3

2011-02-18 @ 19:54:35
Postat av: amandan

MEEEER!!

BÄTTRE UPPDATERING!:)

nja.. men typ 2 om dagen;)

och jag fatade det dära med proven, skolan först.

2011-02-18 @ 21:17:45
URL: http://amandaroos.devote.se
Postat av: bella

det va visst bra! ;)

-meer!<33

2011-02-18 @ 22:19:22
Postat av: Sofia

Skit bra (like allways) ;*. En till idag?<3

2011-02-18 @ 22:35:28
URL: http://tviilllingarna.blogg.se/
Postat av: Clara

Asbra! Skriv mer!

2011-02-19 @ 09:45:50
URL: http://musicmonkeii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0