One less lonely girl - chapter 55

Jag försökte komma loss men han höll mig kvar, tillslut gav jag upp. Jag kunde inte motstå hans läppar och jag satt nu i hans famn i hans säng med armarna runt hans nacke. Tillslut slutade vi kyssas och Justin höll nu sina händer i mina. Han kollade på mig med sina vackra ögon och jag blev tvungen att kolla bort för att inte sjunka mig in i hans blick.

- Justin.. Vi måste prata. Sa jag med allvarlig röst.

Jag såg nu hur hans glada leénde försvann.




How to save a life - The Fray (lyssna samtidigt)

- Vadå, vad har hänt? Sa Justin med orolig röst.
- Vad har hänt? Är du så efterbliven att du inte ens vet vad som har hänt mellan oss senaste tiden?
- Förlåt, riktigt dum fråga..
- Det var det verkligen! Du vet att jag verkligen älskar dig, men senaste tiden har jag känt att.. du inte gör detsamma!
- Men du vet att ja..
- Ja, jag vet att du älskar mig! Avbröt jag honom. - Men grejen är den att jag, jag vill ta en paus, inte en lång paus bara tills allt känns rätt. Bara låta alla bitar falla på plats, jag behöver dig för att vara hel men just nu vill din bit inte platsa in om du förstår vad jag menar?

Jag såg nu hur Justin vart alldeles tom i blicken. Han svarade inte utan stod där med uppspärrade ögon och jag såg att hans blick hade fastnat. 

- Justin, säg något!
- Det finns inget att säga. Jag hade hoppats att det här skulle funka mellan oss, jag hade verkligen det! Men det är mitt fel alltihop och jag kommer aldrig förlåta mig. Jag förstår att du inte vill förlåta mig, men hur blir det nu med Never Say Never premiären? Du vet ju att jag så gärna vill ha dig där och den är ju om tre dagar..

Skit också, det hade jag helt glömt bort! Jag som så gärna ville gå på den!

- Jag vet, hade helt glömt bort att den var snart. Men det går som det går! Men jag måste gå nu.
- John väntar antar jag? sa Justin stelt.
- Mm, men vi.. vi syns snart! Det här löser sig Justin, jag menar, det är du och jag. Vi löser alltid sånt här, men just nu är bara inte rätta tillfället.

Justin svarade inte utan gav mig ett snett leénde. Jag förstod att han ogillade hela den här paus grejen men sagt var sagt, jag ogillade den också men det kändes bäst just nu för oss båda!

När jag kom hem hade John lämnat en lapp att han gick hem och åt och förmodligen kunde ses ikväll. Jag slängde iväg ett sms att jag var för trött för att orka ses. Hade inte heller lust efter all drama med Justin.

FREDAG 11 FEBRUARI

Studiedag idag! Var jätte skönt att få sova ut. Igår var John här och vi gjorde som vanligt inte mycket, pratade om allt möjligt och kollade på film. Han har blivit så sjukt snygg, men jag ser inget i honom så som jag ser i Justin. Jag kan som vanligt inte sluta tänka på honom och börjar ångra mig att jag tog den där förbannade pausen, jag står inte ut längre. 

Idag var det Never Say Never premiären och jag ska inte gå. Jag menar, vi har inte pratat på tre dagar sen jag bestämde att vi skulle ta en paus och nu skulle jag helt plötsligt dyka upp där på premiären, kanske även oinbjuden? Nejnej, det verkade bara fel! Ikväll skulle jag vara med Pappa och Noah och se på film, som vi brukar göra varje fredag.
När det närmade sig middag plingade det på dörren. Jag kollade i kikhålet och där stod Kenny, va? 

- Hej! Sa jag och gav Kenny en kram.
- Det var ett tag sen Melody, och Justin har rätt, du har blivit sjukt vacker! 

Jag log mot honom och kollade sedan ner på påsen som han höll i.

- Vad gör du här? Frågade jag.
- Jo, du vet hur mycket Justin vill ha dig hos honom ikväll på premiären. Så jag skulle bara lämna den här påsen. Han hälsade att du inte skulle öppna den förens jag hade gått. Sa Kenny och sträckte mig påsen.
- Jaha, jo okej! Tack sa jag och tog emot påsen.
- Hoppas du kommer, för annars begår du ett stort misstag, och det vet jag även att du också tycker att du gör. Men det var trevligt att ses igen Melody, måste röra mig vidare nu! 
- Ja det var jätte kul att ses. Hejdå! Sa jag och stängde nu dörren efter mig.

Jag sprang fort upp på mitt rum och stod nu med påsen i handen, undra vad som fanns i. Jag tog ett djupt andetag och hällde sedan ut allt på sängen. Det låg en liten lapp och sen en present. Jag öppnade först presenten och det var en grå nalle som hade en röd söt tröja där det stod: 'I love you this much' sen på foten stod det: 'Me to you'

Jag kunde inte låta bli att le och kramade om den. Jag läste sedan lappen som Justin hade skrivit.

Hej Melody!
Du vet att jag ångrar allt dåligt jag gjort, och förlåt för alla de gånger jag sårat dig.
Du ska veta att jag verkligen älskar dig och älskar oss tillsammans. Jag har aldrig känt
såhär för någon. Jag hoppas du kommer till premiären ikväll, med tanke på klänningen
jag köpt till dig, den var rätt så dyr men jag tyckte att den skulle passa dig perfekt, och ja
den är i färgen lila. Förlåt att jag smög in i ditt rum medans Kenny stod där nedanför, men jag
vet att ditt fönster alltid är öppet och att stegen alltid finns där men det var enda sättet till att
kunna ge dig klänningen. Limousinen kommer och hämtar dig klockan sju. Var redo då!
Vänd dig om! Jag älskar dig.
Love Justin.

När jag vänder mig om hänger min klänning där vid fönstret. Jag tappade hakan när jag såg hur underbar den var. Jag provade den på en gång och han hade rätt, den passade mig perfekt. Jag kollade på klockan, HALV SJU!? Hur skulle jag hinna? 

Jag tog fram all mitt smink och satte genast på locktången. Jag drog på mig några armband och ringar. Satte sedan i ett par fina örhängen. Jag sminkade mig fort men det såg rätt hyfsat ut. Klockan närmade sig redan kvart i sju och jag hade inte lockat håret eller ätit? Tången var stekhet och lockarna blev riktigt fina trots stressen. Jag rev ut hela min garderob för att hitta dem rätta klackskorna och tillslut hittade jag dom. Jag drog på mig skorna fort och sprang sedan ner försiktigt för trappan så att jag inte skulle snubbla. FAN, klockan var sju! Jag hinner inte, skit också!

JUSTINS PERSPEKTIV - PÅ PREMIÄREN
Jag gick runt nervöst med händerna inflätade i varandra. Jag kunde inte koncentrera mig på en enda interjuv för jag kollade hela tiden ut mot gatans håll för att se vem som skulle kliva ur limousinen. Det kom limousiner hela tiden och ingen av dem som klev ut var Melody, hon skulle ju vara här nu?

Det kom en limousin som jag kände igen registreringsnumret på och såg att det var chauffören jag anställt. Men den körde bara förbi, ingen klev ur? Jag förstod då att hon inte kom, fan också.

- Hallå? Frågade intervjuaren.
- Vadå, förlåt, vad sa du? Frågade jag med en klump i halsen.
- Har du någon dejt ikväll?

Jag kollade mig om bara för att se om hon kom och det gjorde hon inte. Jag vänder blicken framåt och lite längre bort ser jag någon lilaklädd komma springandes. Jag tog av mig mina lila glasögon och fokuserade blicken för att se vem det var. När jag kollar nogrannare känner jag på en gång igen klänningen. Det var Melody! 

- Om jag har en dejt ikväll? Ja det har jag, här kommer hon! Sa jag och pekade på Melody som nu var i närheten.

Alla kameror riktades mot henne och flertal interjuvare sprang fram till henne men hon bara gick förbi dem. Jag kunde inte sluta le och det kunde inte hon heller. Jag gick nu mot henne och när hon stod där framför mig fick jag inte fram några ord.

- Du är så sjukt vacker, vet du det? Sa jag och kollade på hennes underbara klänning.
- Tack, du också Justin, och det har du alltid varit. 

Jag struntade i alla kameror och ignorerade alla frågor. Jag tog handen nu runt hennes nacke och drog hennes ansikte mot mitt och innan våra läppar möttes viskade jag:

- Är du säker på det här? Har alla bitar fallit på plats?
- Om jag är säker? Har aldrig varit säkrare! Viskade hon tillbaka.

Jag kollade in i hennes vackra ögon som nu vart alldeles blanka. Jag drog henne intill mig och kysste henne. Jag hörde hur folk började applådera och busvisslade. Jag kände också hur kamerablixtrarna nästan attackerade oss. Jag tog nu tag i Melody's hand och vi gick nu längs lila mattan, hon och jag, hand i hand. Så som det ska vara.

----------------------------------------
Vad tycker ni? Ganska så långt kapitel, eller normalt rättare sagt! Hoppas ni gillade det, KOMMENTERAAAAAAAA! Förlåt för den kassa uppdateringen, men vi försöker iaf med ett kapitel till ikväll!! PUSS PÅ ER

Kommentarer
Postat av: Emelie

MEER!!! kommer de mer ikväll? :D svara som update! :D

2011-02-23 @ 15:50:26
URL: http://emeliiemeijer.blogg.se/
Postat av: Jennie

FYFAN VAD BRA! :D

2011-02-23 @ 15:57:06
URL: http://jenniiele.blogg.se/
Postat av: Emma

awww, sjukt gulligt! blev nästan tårögd när jag läste det här!

2011-02-23 @ 16:01:02
URL: http://emmawelins.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER !!!!

JAG ÄLSKAR DEN!!!

MER MER MER MER MER MER MER !!!!! :D:D:D:D:D <3<3<3

2011-02-23 @ 16:02:56
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEER

2011-02-23 @ 16:04:12
Postat av: Sofia

asbra!

2011-02-23 @ 16:06:07
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: elle

FREAKIN BÄÄST !!!!! MEEEEEEEEEEERA PLEASE !!

2011-02-23 @ 16:17:55
Postat av: jaqueline

Gulle ;) MER

2011-02-23 @ 16:26:50
URL: http://nobigdealbitch.blogg.se/
Postat av: Amanda

Asså jag måste seriöst prata ut: NI ÄR SKIT DUKTIGA, HELT BEGÅVADE HAHAHAHA<3 asså jag ville bara gråta, allt det ni skrev kändes verkligt:D ni har nog den bästa novell bloggen!! YOU GUYS ROCK, I PROMISE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!

ASSSSSBRAAAA :)

2011-02-23 @ 16:28:04
Postat av: Anonym

awwwwwwwwwwwwww MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!! AWESZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM

2011-02-23 @ 16:33:40
Postat av: Madde

more!

2011-02-23 @ 16:42:45
Postat av: pm

MEEEEEEEEEEEER! :D <3

2011-02-23 @ 16:43:03
Postat av: Cornelia

jätte bra! Äntligen är dom tillsammans i gen :) yes äntligen <3333

2011-02-23 @ 17:01:22
Postat av: Fatmaa

bieberlove till den här novellen(L)(L)(L)

2011-02-23 @ 17:02:26
URL: http://fatmaaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

helt klart bäst!!!! skitbra!:)<3 meeer!

2011-02-23 @ 17:06:03
Postat av: Cornelia

jätte bra! Äntligen är dom tillsammans i gen :) yes äntligen <3333

2011-02-23 @ 17:21:12
Postat av: Anonym

asbraa meer !! :D

2011-02-23 @ 17:40:56
Postat av: Anonym

mer :)

längtar tills nästa!<3

2011-02-23 @ 17:43:37
Postat av: bella

shiet bra!!;D

-mer!<33

2011-02-23 @ 17:46:19
Postat av: Siis

MEER :DD

2011-02-23 @ 17:58:21
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Anonym

aaawww asbra!!

2011-02-23 @ 18:07:38
Postat av: BIEBER NOVELL

skit bra skit bra skit bra!! MER MER MER !! :D

2011-02-23 @ 18:12:34
URL: http://ajustinbieberstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesssssome ;D grymt ;D

2011-02-23 @ 18:15:56
Postat av: Anonym

jkättebra! shieet vill bara ha mer och mer , är besatt :D<33

2011-02-23 @ 18:25:28
Postat av: isabell

aw. vad gulligt. den är grym.

mera! (:

2011-02-23 @ 18:37:32
Postat av: Anonym

FAN VAD BRA! MEN HAN MÅSTE HA EN FÖRKLARING TILL DET DÄR MED SELENA!?



JAAAAAAAAAAAA MER IDAG, DÅ ÄR NI SÅ BÄST

2011-02-23 @ 18:53:40
Postat av: Mickis

OMG nu kan jag inte säga jättbra för det går inte att beskriva :D

Postat av: Ellie

FREAKING BÄST!!

meeeeraaaa

2011-02-23 @ 19:01:23
Postat av: Anonym

skit bra! mer...

2011-02-23 @ 19:18:16
Postat av: Anonym

TJUHUUUUUUUUUUUUUU, DOM ÄR SÅ SÖTA :'/ VILL BARA DÖ

2011-02-23 @ 20:39:43
Postat av: D E S S I - Fotoblogg.

n'r kmr n'sta????????/

2011-02-23 @ 20:40:51
URL: http://decemberfoto.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-23 @ 20:45:57
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEER

2011-02-23 @ 20:47:00
Postat av: Vanessa

sjukt bra kapitel!

2011-02-23 @ 21:05:07
URL: http://vanessaprybil.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhhhhhhhh vad braa!!!!!!!!!! meeeeeeeer!!!!!!

2011-02-23 @ 21:08:27
Postat av: johanna ;p

sjuuukt bra som alltid :D

2011-02-23 @ 21:21:09
Postat av: Elin

Varför e ni så bra för!? :o<3

2011-02-23 @ 21:27:02
URL: http://butlerstories.blogg.se/
Postat av: Fatbardha

AS BRAA VERKLIGEN!! YES DOM ÄR TILLSAMMANS <3

2011-02-23 @ 21:34:02
URL: http://thefanofjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Fanny

OMG MEEEEER!

2011-02-24 @ 19:00:39
URL: http://fantanzer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy vad gulligt av honom!!!<3

2011-05-15 @ 12:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0