One less lonely girl - chapter 80

-Vad sa dom? Sa jag ivrigt.
-Han vill träffa dig, han saknar dig och Noah. Han kan inte åka hem än men han vill träffa dig. 
-När då?
-När du kan sa han.
-Vi åker på en gång! Sa jag och började riva runt i min garderob. 

Jag satte på mig jeans och en långärmad tröja för att dölja mina sår och vi åkte sedan iväg till sjukhuset.
Men när vi kom in i lobbyn stod det poliser överallt. Vad har hänt?!


Justin ropade hit en polis som kom fram fort.

- Vad är det som har hänt?
- Kan inte säga för mycket, men det är angående en patient och en efterlyst kille som försökt få tag på patienten.

Justin kollar på mig och vi tänker båda på samma sak.

- Vadå få tag på? Gjorde han något?
- Han hade med sig gift som han skulle försöka lägga i hans medicin men vi hann ta honom innan någonting hände som tur va.
- Heter möjligtvis den efterlyste Eric?

Polisen kollade förvånat på mig.

- Ja, det gör han. Hur vet du det?
- För att det är patienten som är min pappa, jag måste få träffa honom nu!

Polisen släppte in oss och vi åkte fort upp till pappa. Han låg i sängen och sov som en stock. Visste han ens om att någonting hade hänt? Att Eric var här för att försöka döda honom?

Jag satte mig på sängkanten och tog tag i hans hand och kollade sedan på Justin som nu gick ut ur rummet. Jag började prata med honom trots att jag visste att han sov, så visste jag att han fortfarande på något vis kunde höra mig och det var det enda jag ville just nu.

- Jag älskar dig! Lämna mig aldrig. Sa jag och drog upp hans hand mot min mun och pussade den lätt.

Efter att ha suttit där ett tag och bara kollat på honom såg jag hur han vaknade till. Jag slängde mig över honom och kramade honom hårt.

- Oj, det här var man inte förberedd på! Sa han och kramade glatt tillbaka.
- Antar att du inte har någon aning om vad som hänt?
- Vadå, vad har hänt? Sa han med en förvånad blick.

Jag började berätta för pappa om Eric och varför det gick poliser utanför i korridoren.

- Men oj, antar att jag sov?
- Ja det gjorde du, haha! Sa Justin.

Pappa kollade ner på mina armar och jag såg att han såg mina bandage. Han tog ett löst grepp om armen och jag skämdes.

- Vad har hänt? Frågade han oroligt.
- Nä, ingenting.. sa jag och slingrade mig ur hans grepp.

Jag märkte att han märkte att något var fel, men jag ignorerade det och reste mig upp från sängen.

- Jag tror vi måste röra oss nu, skola imorgon! Sa jag och kramade om honom.
- Vi ses Lucas! Sa Justin och vinkade och stängde sedan dörren efter mig.

När vi stod och väntade på hissen vände jag mig om och pappa kollade fortfarande på oss. Jag vinkade glatt tillbaka innan vi gick in i hissen och pappa vinkade tillbaka.

- Vi får inte berätta någonting för pappa om min lilla ''olycka''. Lova?
- Varför skulle jag göra det? Ja, jag lovar!
- Bra, för jag vill inte att han får reda på det. Han skulle säkert skicka in mig till ett psykhem eller något.
- Haha men nejdå, det löser sig säkert.
- Vadå löser sig?
- Om han får reda på det?
- Jaha, nä, tro mig. Det gör det inte!

Justin tog nu tag i min hand och kollade in i mina ögon.

- Jag vet att det gör det. Sa han och kysste mig lätt.

Jag förstod då att han hade rätt, pappa får säkert reda på det förr eller senare, eller så borde jag bara berätta för honom för jag tror han skulle förstå på något vis.
När vi kom hem gjorde vi i ordning mackor och varm oboy trots att sommaren snart var här. Vi satte oss framför TV:n i pyjamas och in gosade i stora filtar. Jag zappade till olika kanaler och det blev Canal + som fick visas, och filmen som visades var Ramona And Beezus. Jag tänkte inte på att det var olämpligt för att Selena Gomez var som huvudrollen i filmen. Jag sneglade upp ibland och kollade på Justin, och där satt han och log som en fåne när Selena kom upp på tv-skärmen.
------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA! Förlåt förlåt för dålig uppdatering. Men vi båda har varit upptagna i helgen och har helt enkelt inte hunnit blogga. PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooo asbra

2011-03-21 @ 08:12:39
Postat av: Anonym

Men vadfan, sitter där och ler, det får han ju inte göra!!!!



MER, SÅ BRAAAAA!

2011-03-21 @ 10:44:23
Postat av: Anonym

ni blir ju bara sämre och sämre hela tiden

2011-03-21 @ 11:39:05
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!<3

Meeeeeeeeeer!!

2011-03-21 @ 12:04:05
Postat av: Anonym

NI ÄR SUPERBRA PÅ ATT SKRIVA ASSÅ !! Ni är ju typ bäst ! Skitbra på att skriva och vill ha nästa kapitel NUUUUUUU !! :D

Ni är faktist(seriöst) SKITBRA på att skriva :o

Hurdå liksom ?

haha , jaja hoppas nästa kommer snart ! :D

2011-03-21 @ 14:14:59
Postat av: emma.

älskar era noveller!

både denna & den gamla. Läste hela den förra igår och har läst ända till 80 idag! bra sysselsättning när man är sjuk måste jag säga! men jag har även läst en del andra & jag gillar att ni inte skriver samma som andra! beröm till tusen! typiskt såna här böcker jag vill läsa lixom! kram.

2011-03-21 @ 14:18:15
URL: http://bbaraemmaa.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

as bra mera

2011-03-21 @ 14:29:03
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-21 @ 14:38:52
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: jennie

meer super bra !!!!!!

2011-03-21 @ 15:37:18
Postat av: Madde

Mera!

2011-03-21 @ 15:41:53
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: wiiiiie

BRAAAAAAAA :D fast vi fick vänta ett tag på att det skulle komma! skaffa en tredje bloggare kanske ? ;) elr gästbloggare :D

2011-03-21 @ 17:31:51
Postat av: Maida

jättebra (Y)

Meeeer <3<3<3

2011-03-21 @ 18:11:20
Postat av: Clara

MEN VAD TUSAN JUSTIN!!! Han får inte gilla Selena!!! Skriv mer! Hihi:D

2011-03-21 @ 18:23:00
URL: http://claralidgren.webblogg.se/
Postat av: johanna ;p

gör inget att det är dålig uppdatering, för det gör ju abra så att man längtar mer och mer och måste kolla varje dag när nsäta kapitel kommer :D

2011-03-21 @ 19:22:07
Postat av: fia

jättebra! :D

2011-03-21 @ 20:08:44
Postat av: isabell

super!

merrra? :D

2011-03-21 @ 20:40:06
Postat av: ledsen chey

updateraaahhaaahahaaahaa.... SNYFT ---.----

2011-03-21 @ 21:38:56
Postat av: fanny

As bra. Men vad kommer hända med justin och selena:p

2011-03-21 @ 21:41:08
Postat av: bella

jättebra! :D

2011-03-21 @ 21:56:02
URL: http://justbieber.bloggspace.se
Postat av: Becca ❤

Awesome! Men dom kan ju faktiskt bara vara vänner ;) ♥

2011-03-21 @ 22:32:19
URL: http://loveofjb.blogg.se/
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

AWZUUM! :D

ÄLSKAR ERAN BLOGG♥



SKRIV MEEEEEEER!!!!!!!!!! :D:D:D:D

2011-03-21 @ 22:42:37
Postat av: JesssicaBieber

hahah, oj ;o

selena där med :o



oj!



meera! så sjukt underbart jäääätte bra!<3<3<3<3<3<3<3

2011-03-21 @ 22:45:31
URL: http://jessicalindkvist.bloggplatsen.se/
Postat av: evelina

Jätte jätte bra;-) mer:D

2011-03-21 @ 23:35:03
URL: http://entjejelina.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jättebra! :D

hoppas det inte händer ngt mer med selena eller att han är otrogen eller så nu! :o<3

2011-03-22 @ 00:05:21
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: bella

mega bra!!

-meer!<3

2011-03-22 @ 07:43:12
Postat av: bella

mega bra!! ;D

-mer!<3

2011-03-22 @ 07:45:17
Postat av: maria :)

MEEEEEEEEER!!! :D <3 <3

2011-03-22 @ 12:26:59
Postat av: Lena Bieber <3

love this! mer ganska snabbt tack! <3

2011-03-22 @ 15:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0