One less lonely girl - chapter 85

- Det är dig han vill ha.
Hon puttade bort mig fort och hennes ögon vart alldeles tårögda.

- Melody, jag ska fixa det här. 
- Fixa det här!? Är du galen, tror du att det kommer funka? Han kommer för fan döda dig ifall du inte ''ger'' mig till honom.
- Då dör jag hellre.
- Men sluta Justin, säg inte så! Vi klarar det här.

Hon kom nu fram till mig och la armarna om min nacke och kramade om mig hårt.
- Men hur kommer det sig att han vill ha mig?

Det var just det här jag oroade mig för, att hon skulle fråga varför han ville ha henne.




What Hurts the most - Rascal Flatts (Lyssna samtidigt om du vill)

- Jag, jag vet inte hur jag ska börja.

Jag berättade hela historien för Melody och nu satt hon där, alldeles mållös och bara kollade med en stel blick in i väggen.

- Säg något, förlåt! Jag är jätte ledsen å ja, jag vet inte vad jag ska säga.
- Lever han? 
- Ja, ja, det gör han. Svarade jag nervöst.

Jag såg hur rasande och ledsen hon vart när jag svarade att han fortfarande levde.

- Förlåt! sa jag och gick fram för att krama henne.

Hon puttade hårt bort mig och gick sedan till sängen. Hon gosade in sig i sin rosa tröja och lutade sig tillbaka mot väggen. Hon såg helt förstörd ut. Jag gick sakta och säkert till sängen och satte mig brevid henne men hon försvann fort som vinden och ställde sig upp framför mig och jag såg nu att helvetet var nära på att braka loss.

- OM DET ÄR NÅGON SOM BORDE HA FÖRSTÅTT VAD JAG GÅTT IGENOM JUSTIN SÅ ÄR DET DU!? Vad fan tänker du med? Ringer mig och låtsas vara John's bror och säga att han är död? Vad fan är det för något? Vem fan gör något sånt? Och VARFÖR!? Varför gjorde du det för? Jag har gråtit och varit nära på att tagit självmord enda sen den 27 maj, och allt detta för ingenting?

Jag berättade varför, varför John hade tvingat mig till att ringa Melody.

26 Maj - 2011

Jag hade sagt till Melody att jag skulle ut för att göra affärer, vilket var det jag egentligen inte skulle. Jag skulle möta upp John, John som skulle vara död imorgon. Han hade sett mig med Selena för några dagar sen, och det var inte meningen att det skulle bli som det blev. Ja, hon kysste mig och ja, han fick med det på bild. Varför han ens tog en bild vet jag inte varför, och varför skulle han berätta det för Melody? För att såra henne?

Jag kom fem minuter tidigare till platsen där John och jag skulle mötas. Jag ser en svart bil svänga in lite längre bort och ur klivandes kommer John. Han går med raska steg mot mig, och jag såg att han var arg.

- Om du inte vill att Melody ska få veta om dig och Selena måste du göra som jag säger? Förstår du det?

Okej, han var riktigt arg. Inte för att jag var rädd för honom men man hörde det på hans röst och jag visste att det här skulle sluta dåligt.

- Ja, jag förstår. Berätta exakt hur jag ska göra.

Han sträckte fram en mobil telefon till mig.

- Här, här min brorsas mobil. Du ska låtsas vara honom och berätta för Melody att jag nyligen dött av att ha klivit på en mina när jag var ute med armén.
- Men det är ju en lögn? Svarade jag skakigt.
- Exakt, det är därför du senare ska åka fast när hon får reda på att jag lever så att hon vill ha mig och ingenting med dig att göra. För du, hon förtjänar bättre än såhär och jag vet att jag kan ge henne det hon vill ha och trots att hon vill ha dig så kommer hon veta att efter hon fått reda på sanningen, är du ingenting.

Dem sista orden han sa 'är du ingenting' ekade nu i mitt huvud och jag visste inte var jag skulle ta vägen. Ville jag verkligen göra såhär mot henne? Nu efter allt med hennes pappa, så ska det här med att John är 'död' komma, det kommer ta kål på henne.

- John, finns det inget annat vis? Jag vill inte såra henne, och du vet själv att du också kommer göra det när jag berättar för henne varför, varför du gör såhär. Och varför gör du ens såhär?
- Varför jag gör det här? Är det inte ganska uppenbart?
- Nej, berätta för mig! Varför? Skrek jag nästan till honom.
- Enda sen första dagen i skolan, sen första gången jag såg henne. Gillade jag henne på en gång. Vi fick sån bra kontakt och jag visste att hon också gillade mig, det var ganska så uppenbart. Men det var alltid en sak i vägen, och det var du, du var alltid ivägen så fort jag ens försökte göra något. När jag försökte berätta för henne att jag gillade henne, mer än vän, så kommer du där och ska ringa henne och avbryta allting. Det är det som gör mig så frustrerad, att när jag alltid är med henne ska du KOMMA OCH FÖRSTÖRA ALLTING! 
- Jag ber då om ursäkt för att ha förstört mellan er, men du kommer aldrig att få Melody, ingen av oss kommer det ifall vi tänker lösa det här på det här viset. Hon kommer aldrig förlåta någon av oss.

John började nu skratta högt och skakade på huvudet.

- Justin, det är dig hon aldrig kommer förlåta. Först när hon fått reda på att du kysst Selena så..
- JAG KYSST SELENA!? John, du såg själv att det var hon som kysste mig.
- Men det vet inte hon? Eller hur? Och jag har bildbevis där man ser att du inte direkt puttar bort henne. Låt mig fortsätta nu. 

Jag suckade och orkade inte göra motstånd.

- Visst, fortsätt! Svarade jag drygt.
- Iallafall, när hon först fått reda på att du kysst Selena kommer hon bli riktigt arg och ledsen, sen när hon får reda på att du har hela tiden låtsas varit min bror och ringt till henne och sagt att jag är död, fast jag egentligen inte är det. Då kommer hon att hata dig så pass mycket att hon inte vill ha någonting med dig att göra.

Jag insåg att John's plan var tillräckligt bra planerad för att han skulle kunna få som han ville. Jag ville inte göra någonting av det här, utan egentligen bara berätta för Melody, öga mot öga att jag träffade Selena igår och att hon kysste mig. Men jag vet själv att jag aldrig skulle klara av att göra det, inte mot Melody. Men vi kanske kommer undan med den här lögnen, och John kan förbli död. 

Jag tänkte efter riktigt noga nu, och ville jag verkligen göra det här?

- Så, är du på? Annars kan jag MMS:a bilden direkt till henne. Sa han och visade mig mobilskärmen.
- NEJ NEJ NEJ! Gör det inte. Ja, jag är på.
- Bra, vi hörs imorgon, fast i smyg då, för imorgon kommer jag att vara död och du ska låtsas åka iväg för att göra någonting, okej?
- Mm okej.

Jag började redan ångra mig och jag visste nu att den här klumpen och känslan i magen aldrig skulle försvinna, vad fan har jag nyss startat.

17 Juni - 2011 - Nutid

Hon grät och grät och jag förstod nu att det här var slutet. Jag kommer aldrig bli förlåten och jag förtjänar inte ens ett förlåt. Hur fan kunde jag göra något sånt här?

- Hur kunde du.. Selena? Varför? Frågade hon mig svagt.
- Jag bad inte om en kyss, hon kysste mig och jag visste inte vad jag skulle göra! För jag visste att du aldrig skulle tro mig ifall John skulle skicka den där bilden till dig. Och jag ber dig inte att tro på mig nu, men jag ljuger inte!
- Men varför ljög du då om att du skulle ut på ''affärer'' när du egentligen skulle träffa henne?
- För jag visste att ifall jag sa att jag skulle träffa henne skulle du missuppfatta allting.
- Så du menar att jag nu inte har missuppfattat hela grejen, VA? Skrek hon och hennes tårar vart bara fler och fler.

Jag kände nu att jag inte klarade av att hålla känslorna inne och bröt totalt ihop. Hon satt fortfarande i sängen med händerna för ansiktet och grät högt. Jag lutade mig tillbaka mot väggen och gav upp helt. Mina tårar började rinna sakta nerför kinden och jag lät dem inte hindras, rättare sagt jag kunde inte hindra dem från att rinna.

- Du vet iallafall att jag är jätte ledsen för det jag gjort, men jag antar att du inte vill ha någonting med mig att göra efter det här. Men jag gör allt, jag kan ge upp allt för dig och jag tänker inte låta John få dig bara sådär, för jag vet att efter det här så är John den första du kommer gå till.

Hon svarade inte utan fortsatte att hålla händerna för ansiktet och grät bara nu mer och mer.

Jag tog min hoodie i handen och reste mig upp för att lämna huset, för att lämna henne. Jag vände mig om innan jag stängde dörren till hennes rum.

- Jag älskar dig, det vet du.

Hon kollade nu upp på mig och det var som ett slag i magen av att se henne såhär ledsen.

- JAG HATAR DIG, OCH JAG VILL INTE HA NÅGONTING MED DIG ATT GÖRA. FÖRSVINN, FÖRSVINN UR MITT LIV!! skrek hon och kastade en lampa mot dörren.

Jag hann stänga dörren och lampan förstördes med en hård smäll mot dörren. Jag gick nerför trappan och satte på mig skorna och gick sedan ut till busshållplatsen.

När jag stängde ytterdörren och gick mot busshållplatsen såg jag hur John stod med ett stort och brett leénde i sitt fönster. Han gav mig en alldeles stel men glad vink som jag ignorerade.

Vid det här tillfället hade jag bara lust att gå upp till honom och slå ihjäl honom. Men egentligen är det jag som borde bli ihjäl slagen, för det jag gjorde, det är oförlåtligt.

---------------------------------------------------------------
Tror ni att dem löser det här? Jag tycker egentligen att Justin gjorde något jäääääävligt dåligt, men han ville ju inte såra Melody? Tror ni att Melody kommer gå till John efter det här? Vi får väl se...

Kommentarer
Postat av: Anonym

dom får inte göra SLUT!!

2011-03-29 @ 08:51:22
Postat av: linn'

OOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMGGGGGGGGG så jävla gryyyymt! :O

2011-03-29 @ 08:55:22
URL: http://storiesaboutjustin.blogg.se/
Postat av: REBECCA - i will never say never

ah, så jävla bra novell! :D

2011-03-29 @ 09:05:07
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: Anonym

ooooooomg

2011-03-29 @ 09:12:36
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-29 @ 09:45:56
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

John är så dryg... Justin borde få henne för han gjorde ju inget fel förutom att gå med på ''affärerna''.... han är ju jätte ledsen men hoppas melody o justin löser de :)

2011-03-29 @ 09:49:47
Postat av: sanna

asa braa!! mer ikväll??!!!! kan det inte hända något så attmelody får kämpa lite för att få tillbaka justin ?

2011-03-29 @ 09:59:31
Postat av: Natalie

Åh, va bra ni skriver!

Jag tror att antingen så förlåter hon inte någon av dem, fast justin kommer ju försöka göra allt för att få tillbaka henne, hon är ju hans allt, right? ;) eller så förlåter hon john, och söker tröst hos honom, trots det han gjort.. Men vi får se, haha, just my thoughts :)

Keep up the good work!!

2011-03-29 @ 10:12:59
Postat av: amandaroos

asså, jag började gråta!!!

mer,mer,mer,mer,mer,mer!!!:)<3

2011-03-29 @ 10:53:19
URL: http://amandaroos.devote.se
Postat av: Carro

sjuukt bra :D mer mer mer mer :) <3

2011-03-29 @ 11:29:29
URL: http://carolinengh.blogg.se/
Postat av: Anonym

bästa episoden någonsin!!! sluta ALDRIG skriva!!!

2011-03-29 @ 12:09:18
Postat av: jaqueline

DRAAMA! MER ;)

2011-03-29 @ 12:29:14
URL: http://nobigdealbitch.blogg.se/
Postat av: Amanda ♥

Om jag vore Melody så skulle jag vara lika arg på John, som på Justin! :o ;P

Skriv mer! ♥

2011-03-29 @ 12:33:51
URL: http://onlywithyou.blogg.se/
Postat av: josefine

amen gud.. blir ju fan helt tårögd.. 8( bästa episoden någonsin seriöst! och låten, what hurts the most.. kunde ju inte passa in mycket mer..

justin borde inte bli förlåten men såklart, han gjorde det för att inte såra melody, det var ju för henne. och john kanske inte är så bra som hon tror och minns alla stunder med justin och känner en saknad till honom..?

asså sluta aldrig att skriva! seriöst min fritid att sitta och läsa era noveller :O :DD haha. snälla en till idag!!!!

2011-03-29 @ 12:34:27
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: LelloBieber :))

Han kan ju typ försöka ta självmord och vara på gränsen åp att dö, medans hon har förlåtit John. John vet att Justin är på sjukhus och ligger i koma men säger inget till Melody. Sen så typ efter att Justin har legat i koma i 1 månad (han är fortfarande i koma då) så ringer Pattie till Melody och säger "Hans puls sjunker, han kanske dör. Han älskade dig. Varför" Typ. Melody fattar inget för Pattie tror att John har sagt till henne vad som har hänt. Sen så försöker hon ta kontakt med Pattie och får reda på vad som har hänt och sticker till sjukhuset (hon är ihop med John nu) sen så typ är han fortfarande i koma och hon kommer tillbaka 1 månad efter och han vaknar då och tror att hon tänker förlåta honom och bli ihop med honom, men hon är ihop med John. Och hon ger honom en chans att förklara vad som hände på riktigt, detalj för detalj. Hon dumpar John då och vill aldrig ha något med honom att göra och Går tillbaka till Justin. 2-3 veckor senare så blir han utskriven och de fortsätter med sitt lyckliga liv. Förutom att han har ett ärr vid bröstet som kommer läka inom 1 månad och sen se helt friskt ut :))

2011-03-29 @ 12:43:14
Postat av: rebecka

Mer mer!<3

2011-03-29 @ 13:02:00
Postat av: Josephine

Så jävla bra!!! Meer snälla?! :)

2011-03-29 @ 13:30:01
Postat av: Bettan<3

OMB!!<3

Asso sååååå bra<3

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!! :D

2011-03-29 @ 13:37:19
Postat av: jennie

HELL NO hon får inte gå till john !!!!!!!! hon ska bli sams med justin !!! och justin vill inte ha selena !!!!!! han vill ha melody !!

meer bra <3 <3 !!

2011-03-29 @ 13:52:47
Postat av: jennie

jag grät i slutet !

2011-03-29 @ 13:53:26
Postat av: Josephine

Asså snälla mer!!! Låt henne kämpa lite för Justin nu. Typ efter ett tag förstår hon att john är en jerk o vill tillbaka till Justin. Men då får hon kämpa lite.. :) mer mer mer!!! :)

2011-03-29 @ 14:20:26
Postat av: arlinda

oh my gosh, satt på gympan i skolan och läste dethär på iphonen, satt och nästan börja tjuta, man lever sig verkligen in! bästa inlägget hittils, sjukt bra blogg. puss :)

2011-03-29 @ 14:41:08
URL: http://arlindaqvick.blogg.se/
Postat av: miriam

nejjj hon får inte gå till john she belongs to justin mer mer mer mer mer mer !!

2011-03-29 @ 14:54:16
Postat av: Anonym

varför gör aldrig melody något dåligt? justin är alltid den som gör saker som nästan förstör deras förhållande... inget illa menat, men nån gång kan det väl vara melody som gör något dåligt och justin som blir sårad av det hon har gjort?

2011-03-29 @ 15:08:04
Postat av: cocci

jag tycker typ att melody ska inte vilja gå ut från sitt rum i flera dagar och justin hör inte av sig till henne eller något så hon börjar tillbringa tid med john men med tiden merker melody att det kan ske inte va det bästa att lämna justin , det kanske va han som hade rätt och john va inte precis den snällaste när melody och john var tillsammans utan han bettede sig dåligt och inte var det minsta rolig , så melody bestämmer sig för att åka och träffa justin men när hon kommer till hans hus är det ingen där, melody ringer och ringer till justin men ingen svarar då ringer hon till pattie och hon säger att han har åkt till bahamas men kompisar, så melody bestämmer sig att inte släppa taget om justin och tar ett flyg till bahamas , och typ i bahamas så när hon är där står hon utanför det hotellet justin skulle va på så gick hon till baksidan av hotellet så ser hon justin hålla om selena lutade mot räcket ( lite om dom bilderna på selena och justin) hahah det skulle va lite roligt i think ;D

btw/ ni är bäst på att skriva skriv mer och oftare!<3

2011-03-29 @ 15:10:55
Postat av: melissa

men på ett sätt lurade john melody oxå så jag tycker att hon inte borde va med ngn av dom

2011-03-29 @ 15:11:22
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !!!!

Tycker oxå som josephin att melody ska ångra att hon stack till john och sen kämpa sig tbx till justin !! :D

2011-03-29 @ 15:17:41
Postat av: sofia

OMG VAFAN!!! :O

fan vad jag är sur på justin, hur kan han såra melody så där? nää fan vad jag är beviken på honom. visst var det dumt det där med selena men kom igen, john behöver seriöst inte göra så? och att justin accepterar det, nej jag är besviken på båda. stackars melody! :(



du skriver så sjuuuuuukt bra att jag ryser i hela kroppen, tårarna bara rinner :(

2011-03-29 @ 16:51:29
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

OMB!!!!!!!!!!!

hur fan kan justin göra så mot melody!? :O

serriöst, hon kmr aldrig förlåta honom för det här

MEN DOM MÅSTE BLI TILLSAMMANS IGEN NÅN GÅNG!



ÄLSKAR ERAN NOVELL♥



ni skriver så sjuuuukt bra!

serriöst, bästa novellen EVER!

2011-03-29 @ 17:31:20
Postat av: anna

men seriöst det här kan inte vara slutet, Justin gjorde typ inget fel och det är klart att hon ska ta tillbaka honom!!!!!! de är ett perfekt par och de ska inte splittras! John är en ond jävel som självklart bara tänker på sig själv, om han inte hade gjort det hade han aldrig gjort så mot melody



As bra novell men börjar störa mej sjukt mkt på att de ska bråka hela tiden. Jag vill att de sak vara tillsammans!! <3

puss på er :)

2011-03-29 @ 18:54:52
Postat av: lilly

omfg jag grät!!! fan va bra novell

2011-03-29 @ 21:27:51
URL: http://lilliphaaam.blogg.se/
Postat av: Fanny

OMGOMGOMGOMG!!!!

2011-04-01 @ 19:36:15
URL: http://fantanzer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0